• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hungriga rackare :)

F

F.d. 51064

Guest
Vi och några kompisar gjorde en kryssning till Tallinn i helgen. Vi har ju några mil att åka så vi tog husbilen och låg över efter vägen. Vi parkerade i Värtahamnen på Norra parkeringen, (bevakad?), alltså låst nattetid och öppen dagtid.
Låste bilen i sedvanlig ordning. Vi har inget larm. Tror knappast att det hade hjälpt.
När vi kom tillbaka och låste upp dörren så såg jag genast att vi hade haft inbrott. Det var hungriga inbrottstjuvar som hade varit i farten. En massa quinoa låg utspridd på golvet.
Vid första anblicken var det GPS:en och en plånbok som var stulen. Anmälde förstås stölden och påbörjade resan hem. När vi skulle till att äta så kom vi på att all mat var stulen. Vi hade packat konserver och bröd, kex, kakor osv för en resa ner i Europa i höst. Resan blev aldrig av och jag hade inte hunnit packa ur matkonserver och annat. Så dessa matvaror var nedpackade i plastlådor. Kylskåpet hade de också tömt. På vägen ner till Stockholm handlade jag lite saker på IKEA som också passade dem. Måste ha varit någon som skulle sätta bo......för det som fick oss att skratta i allt eländet var när jag skulle diska och upptäckte att min plastlåda med disktrasor och diskhanddukar samt en rulle hushållspapper också var stulna.

Så här enkelt tog dom sig in. Vi har en Bürstner I 684P med ett stort sidofönster. Inga problem alls att ta sig in. Bara att bryta sönder fönstret i nederkant och öppna det försiktigt och går inte det kan man alltid använda våld...... Skulle tro att det inte tog mer än 30 sek att få upp fönstret

DSC04681-1.jpg

DSC04679-1.jpg

DSC04678-1.jpg

P1020037-1.jpg

P1020035-1.jpg

Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Hungriga rackare :)

Ja, vad ska man säga, det är lika bedrövligt som alltid då det gäller inbrott och skadegörelse. Tråkigt, tråkigt när det händer. Lider med er.
Hoppas att ni kommer över det hela, får skadan reparerad och allt annat fixat.
V-backen :(

F

F.d. 51064

Guest
Sv: Hungriga rackare :)

På nått sätt känns det inte så tufft. De hade inte förstört något inne i bussen. Har pratat med försäkringsbolaget och det var inget problem. Jag har skickat bilder till verkstan och dom skall beställa rutan. Skall bara försöka komma ihåg alla matvaror vi hade i bilen samt en del andra småsaker.
Känns inte som dom har haft tid att riva i våra kläder, dom ligger orörda. Så det verkar som det var mat och andra smådetaljer de var ute efter.
Dock blir man irriterad av hur lite respekt vissa har för andras saker.
När vi kom hem så fick vi veta att någon stulit extrabelysningen, som satt på sonens skogsmaskin, värde på över 50.000 kronor.

Alla "goda" ting är tre, säger man ju, så vad händer härnäst, undrar jag.....

Nu uppkommer frågan: Vilken GPS skall man köpa? Har ju haft Navigon och gillat den förutom detta att man inte kan lägga in egna POI. Visserligen löste sig ju problemet med det extra programmet, men jag hade ju helst sett att man hade kunnat lägga in dessa direkt.

Toppen