Beror väl på vad det är för hundar.
vår Golden med sina 30+ kilo får inte ens plats mellan stolarna även om jag aldrig skulle komma på tanken att ha henne lös under färd.
lite märkligt hur man resonerar ibland. Vem skulle komma på idén med att ha sitt tvååriga barn löst på golvet vid färd? Knappast någon antar jag. Men en hund är OK? Mindre farligt eller mindre värt?
vid en kollision eller enbart en häftig inbromsning kommer allt som är löst att tumla runt. Tro mig jag har varit med om detta.
Inte meningen att peka finger. Alla gör som de själva vill.
Våra vägde också runt 30 Kg, och fick lätt plats mellan sätena i vår bil, occuperade väl också en bit av fotutrymmet på passagerarplatsen, men det var helt o.k. F.ö. vad är det som kommer flygande i husbilen när man tvärbromsar, om det gör det har man ju en massa lösa prylar i bilen, och det är ju minst lika farligt, och minst lika fel. I övrigt undrar jag i vilken situation hunden skulle kunna flyga omkring när den ligger mellan framstolarna, bara om bilen slår runt? Och då kanske ingen har några bekymmer mer, men det vet vi ju inte något om? Och om jag värderar ett barn högre än en hund, ja definitivt!
Och det betyder inte att vi inte älskade våra hundar!
Senast ändrad: