• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hund på camping

inbart11

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2025
Hej. Vi funderar på att skaffa hund. Är det någon som vet vad det kostar i Europa att ha med sig hund på camping, ex. I Kroatien ?

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Hund på camping

Hej!

Förra året var vi i Kroatien och då tog de mellan 6-8 euro per hund.
Tänk på att alla campingar i europa inte alltid tillåter hundar, så kolla upp detta först inna ni åker dit.

MvH
Runar

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

I Tyskland och Frankrike får man betala 2-3€ men på en del ställen är det gratis. I Italien är det många campingar (de flesta) som inte tillåter hund under högsäsong.
Om man åker på lågsäsong, dvs inte juli-augusti, så rekommenderas ett ACSI-kort, då betalar man ett fast pris som inkluderar husbil, 2 personer, 1 hund samt el.

F

F.d. 29954

Guest

Jag skulle inte fundera kostnader att ha hund med på resan. De är nästan försumbara jämfört med andra kostnader. Naturligtvis skall man ha de vaccinationer som lagen stibulerar, och vad jag vet så har Sverige och Stor britannien de strängaste kraven, fyller man dessa, så är det fritt fram. Gå på Jordbruksverkets hemsida och hämta aktuell information.

Efter som ni "tänker skaffa hund" bör ni fundera några saker innan ni fastnar för någon "personlighet". En mindre eller mellan stor hund med rätt pälskvalite är en fördel. Också en hund som har lätt att lära sig saker och inte är alltför självständigt och vill springa på egna äventyr. En hund med små pälsfria tassar är en befrielse då den rastas i en regnig och smutsig P-plats någonstans vid Autobahn.
Jag vet detta av egen erfarenhet då jag har en Afghan och en Italiensk vinthund, den ena är definitivt ingen lat mans hund, men den andra är det....:yes:

Toppen