• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hugoshusbilar ??

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Hej.
Finns det någon i klubben som har erfarenhet av Hugoshusbilar både dåliga o bra erfarenheter ,kvalitet ,sevice ,andrahandsvärde,komfort, fukt, reservdelar,pupularitet på marknaden
Tack på förhand
MVH/Bosse
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Hugoshusbilar ??

Allå Hörby och alla andra vänner!

Får väl påstå vi har en hel del erfarenhet av Hugos husbilar. Är inne på den andra egendesignade Hugoshusbilen och har endast goda erfarenheter av deras kvalitetsbyggen. Förra bilen hade vi i 7 år och inga större problem, Hugos åtgärdade de problem som uppstod utan kostnad under alla år.

Den nuvarande bilen fungerar som tänkt och de problem som hitintills varit har också åtgärdats kostnadsfritt. De största problemen har varit kylskåpet och parabolantennen. Får se när vi kommer hem till våren hur det löser sig med våra batterier som ej fått rätt laddning eftersom laddaren varit felinställd. P.g.a. detta har livslängden ej blivit vad den borde varit.

Skulle önska att Merceders hade lite bättre service, de har änne ej fått ordning på drivlinan så vi blivit belåtna. De kunde ej heller få ordning på diseltanken som sög ihop sig p.g.a. vacum, bytte bara tank 4 ggr utan framgång. Efter detta löste jag problemet själv med lite förstärkning och luftning i tanklock.

I det stora hela är vi belåtna med Hugos, tyvärr är det ibland lite långa väntetider. Detta beror väl på att de har mycket att göra. Fick vänta ca 9 mån på leverans av nuvarande bil och det kändes inte bra.

Ha de och soliga hälsningar från Algarve, Portugal. B&K
 
F

F.d. 11203

Guest
Sv: Hugoshusbilar ??

hej
Har du missat annonsen Hugo bil till salu jag tror den har varit till salu ett år nu
mvh deicer
 
F

F.d. 18590

Guest
Sv: Hugoshusbilar ??

Grattis till ett klokt val av en fin husbilsmodell Bosse, men tänk på att Du får svårt att sälja den om Du önskar det, pga höga priser och en smula udda modell. Handlarna räds att byta på sig "tungsålda objekt. Så oftast omsätts dessa husbilstyper genom inbyte hos de egna återförsäljarna och begränsar därför Ert framtida urval av husbil. Lycka till..
MVH
Örjan Nordling
 
F

F.d. 7172

Guest
Sv: Hugoshusbilar ??

Wow vilken soppa, men jag känner några som har Hugos-bilar och dom verkar väldigt nöjd.
:santa-5-icon:
 

Agne Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Hörby
HBK-Nr
1350
Medlemskap
2025
Sv: Hugoshusbilar ??

:santa-2-icon:Hej Bosse! Har du inte hört talas om det Tyska märket som inte följer utvecklingen utan LEDER DEN. Den heter NIESMANN. Lycka till Bosse
Agne
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Hugoshusbilar ??

Den som skall köpa en husbil och känna att man har lyckats - välj då en Concorde.

Det gjorde vi och är jättenöjda.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hugoshusbilar ??

Ja, selv om den nye store Hymer Liner er en bygget på Hymer Werke Polch som en modifisert Niesmann Flair (annen innredning)
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Hugoshusbilar ??

Duskall nog inte fråga sådant på HBK,jag tycker att innan man köper husbil ,så åk runt tillså många firmor som ,kan du inte det så skicka efter kataloger på bilar ,gör dig en uppfattning vilken husbilsmodell du tror skulle passa just dig och din familj ,LYCKA TILL
 
F

F.d. 11203

Guest
Sv: Hugoshusbilar ??

Hej
Jag ttycker HUGO husbilar är enormt fina(husbilen som har annonserats ett år är nog ett olycksfall i arbetet) Har själv varit ner och sett tillverkningen,och högre kvalitet finns nog inte bland husbilar iden prisklassen.
mvh Deicer
 

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Sv: Hugoshusbilar ??

Duskall nog inte fråga sådant på HBK,jag tycker att innan man köper husbil ,så åk runt tillså många firmor som ,kan du inte det så skicka efter kataloger på bilar ,gör dig en uppfattning vilken husbilsmodell du tror skulle passa just dig och din familj ,LYCKA TILL
Hej. Om man inte skall fråga om sådant PÅ HBK så kan du väl förklara för mig vad man skall fråga om MVH Bosse önskar dig en GOD HJUL :santa1:
 
Toppen