• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hoppas på gardinkrokstur

F

F.d. 6270

Guest
Eftersom jag med många tjejer här på forumet tyckte att gardinerna som följde med vår Bürstner var urfula, sydde jag nya. Till undergardinerna kunde jag återanvända de som följde med bilen, men eftersom övergardinerna var paneldito som hängde på tunna aluminiumstänger, behövdes nya krokar. Jag hittade ett antal på Östgöta Camping i Upplands Väsby men inte tillnärmelsevis nog många så dom beställde ett gäng till mig. Sen har jag väntat, och väntat och ..... och inte har dom ringt heller. Så vi åkte dit och kollade för två veckor sen, men trot eller ej - krokarna är fortfarande restnoterade från leverantören. Det "lustiga" är att krokarna jag köpte hade Kama Fritids påsetikett, men dom säljer inte dessa krokar. Jag har sökt så gott jag har kunnat men inte hittat just dessa någonstans. Jag har också skickat ut förfrågningar till två kviltgrupper jag är med i, men bara tystnad :wideeyed:. Men dessa krokar måste ju finnas någonstans eftersom ÖGC hade dem:confused:.

Så nu står mitt hopp till er - snäälla - är det någon som har en aaaaning om var man kan hitta krokar som på bilden (glidare plus krok monterade ihop är ca 2,5cm hög) eller rent av, har ett helt gäng som ligger och skramlar i nån undangömd låda?:wub:

Söndagsmorgonhälsningar,
Wolfie
 

Bilagor

  • hook2.jpg
    hook2.jpg
    130,8 KB · Visningar: 6
  • hook1.jpg
    hook1.jpg
    119,7 KB · Visningar: 4

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Regner med det er disse du leter etter: Gleiter und Gelenkgleiter - M56110 - - Reimo

Nesten alle produsenter av husbiler bruker denne typen, har ikke sett de annet enn i komplette sett. Du skulle kunne finne dette hos de fleste, eller få de bestillt - selv ville jeg bestillt via internett hos en av flere i Tyskland.
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Knut du är en ängel - just såna är det. Nu ska jag bara räkna och se hur många jag behöver.
TACK,
Wolfie
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Wolfie,
var snäll mot dig själv, beställ ett antal fler än du behöver! Förvaras bäst i "syskrinet".
Dom rackarna har viss förmåga att dels spricka sönder, dels, vid just tvättdemontage,
kunna "hoppa åt helvete". :mad:

Ska man leta efter "den förlupne" så blir det vanligtvis ganska välstädat som resultat. :)

Lycka till!
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Just min tanke Hans, så jag beställer 200st med en gång så har jag så jag klarar mig ett tag:) Ska bara kolla med mannen om det är nåt annat på den webbutiken han kan tänkas behöva:D.
 
F

F.d. 52975

Guest
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Hej.
Enklast köper du dessa i närmaste gardinbutik.

Ha D
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Hoppas på gardinkrokstur

Jag lovar att jag letat i gardinaffärer, men inte hittat sådana här krokar i vare sig Hemtex, IKEA, olssons eller Tygvaruhuset. Men det gör inget, på den tyska affären är dom bra mycket billigare - hurra:-D

Wolfie
 
Toppen