• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hoppas att man snart är på banan (vägen)!

F

F.d. 24401

Guest
Hejsan!

Nu äntligen är ursprungskontrollen godkänd! Tyvärr ingen lätt uppgift att få tid till reg.besiktning. Första lediga tid inom rimligt avstång...Jönköping 5 september, men vad händer då med Kroppkaksträffen helgen 2-4 september :( Hoppas nu på kontakter på en bilfirma (35 mil bort) som har uppbokade tider. Till Öland ska vi...

:p

Anna & Ralf (nybörjarna)

J

Jarn

Guest
Sv: Hoppas att man snart är på banan (vägen)!

Trist att vänta, men om du har en husbil max 3500 kg så är det flera privata bilbesiktningar som kan fixa det.
Så gjorde jag med min personbil nu i juni, fick en tid i Skåne på två veckor i stället för 1,5 månad.

Så kolla om det finns en sådan i din närhet, om du inte redan gjort det.

F

F.d. 24401

Guest

Tackar för tipset, men vi har redan kollat alla utvägar. Ingen lösning dessvärre.

MVH

Anna

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Har ni inte funderat att ta en tillfällig registrering?
Då kan ni använda bilen i upp till tre månader utan att behöva regbesikta bilen, under den tiden borde det nog bli en ledig besiktningstid någonstans i närheten av er.
Så gjorde jag när jag köpte min bil i Tyskland. Kommer dock inte ihåg vad transportstyrelsen har för krav när det skall beställas, jag gjorde det í samband med ursprungskontrollen.

Då skulle du kunna åka till Kroppkaketräffen, vi skall dit också. :)

Skrev om kostnaden som inte blir större i den här "tråden"
http://www.husbilsklubben.se/forums/t41487/

/Leif

B

Bengt och Birgitta

Guest

Kolla med Skövde. Ni skall ju ändå neråt Sverige. Fick tid den 5 spetember när jag ringde för 5 minuter sedan.
Birgitta/ Bengt och Birgitta

F

F.d. 24401

Guest

Hej!

Tid ordnad till i morgon i Falun!
Stort tack Bengt-Åke och Markus.

MVH

Anna & Ralf

Toppen