Sv: Hopfällbar cykel
När Kristina läste tråden skickade hon ICQ till mig. Jag gick de 300 meterna som vi har till Netto i Linköping. Där hade de 6 st. Köpte två, tog upp i lägenheten, vecklade ut, tog bort lite täckpapper, monterade en pedal/cykel, justerade styren och sadlar, allt övrigt monterat och fastskruvat. När Kristina kom med tåget från Nyköping (där hon arbetar) tog vi ner cyklarna till cykelaffären i hörnet, pumpade hjulen och "tog en sväng".
Recension: Dålig utväxling (enväxlad), lite rank om man har styre och sadel högt, men trots allt kanske värd 650 spänn, kanske går det eventuellt att ta sig fram lite fortare med dem än att gå, men det får tiden utvisa. Om inte annat så blir benfrekvensen högre vilket gör stegräknaren glad.
Om vi har tur så kanske vi sparar de +6 meterspengar som vi får betala på färjor och broar genom att fälla ihop cyklarna och ställa dem i bilen vid överfarter. Vi har nämligen aldrig behövt betala de extrapengarna när vi inte haft cyklar på stället bak.
Har vi otur så går det väl med cyklarna som med sonynavigatorn. Cyklarna hamnar dock i cyklarnas himmel och inte hos kringresande barn vilket sonyn har gjort, m.a.o. cyklarna var väl inte ett av de bästa köp jag har gjort, men i alla fall bättre än Sony NV-U93T.
//Roger