• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hopfällbar cykel?

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Hej.Jag har försökt skaffa ett cykelställ att hänga på eller sätta fast på bakdörren till min husbil men då kommer det så högt upp att jag inte orkar lyfta upp cyklarna! Sedan kollade jag vad en krok + cykelställ skulle kosta och då höll jag på att svimma! Så nu funderar jag på att köpa en hopfällbar cykel, vad tror ni om det? Har ni bra tips och vad ska man tänka på? Den måste bli väldigt liten i hopfällbart läge eftersom jag har en mindre bil. Tacksam för alla tips.
Elisabeth

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hopfällbar cykel?

Vi har Dahon 16" Piccolo D3 hopfällbara och de blir små.

Startsida

är Svensk importör och deras cyklar finns hos många Husbils o Båt handlare.

F

F.d. 8491

Guest

Vi har köpt en hopfällbar cykel på Biltema för något år sedan. 15 kg tror jag den väger och det är bra.

Den fungerar på kortare cykelturer men är inget för längre turer. Utväxlingen gör att man får trampa mycket utan att komma långt och så är cykel ostadig och fjädrande.

Sven-Åke

F

F.d. 4879

Guest

Jag vet att Volvo handlarna hade en mycket fin och prisvärd ihopfällbar cykel förra året, en kompis köpte två till sin husbil och då han renoverar sport och racerbilar hela dagarna så köper han inget skräp.. Kolla med din lokala Volvo handlare om dom har eller kan få tag i!

O

Oskar-543

Guest

Hej
Vi har köpt en hopfällbar cykel på Biltema af deres nye type for 1 måned siden med
3 vexler den er god og stabil

Erik:spinny:

F

F.d. 8491

Guest

Våran är nog en äldre typ och jag tror den har 5 växlar.

Sven-Åke

Lenoinga

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021

Se mina inlägg under "inredningstips" och därifrån "cyklar i garage". hoppas att du inte har köpt dina cyklar ännu; det är ju ett tag sedan du skrev om detta! Köp inte de billiga varianterna, om ni ska använda dem ofta!

F

F.d. 11293

Guest

Ett tips är att köpa äldre cyklar, vi har 2 rätt rostiga saker, billiga i inköp och ingen vill ta dom i från oss, funkar väldigt bra, smörjer kedjan o dom rullar på, vi behöver inte ens låsa dom när vi ställer dom i från oss.
:)
använd cykelhjälm

detta var lite utanför tråden, för vi har cykelställ bak på bilen

Senast redigerad av en moderator:

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Håller med dej. men tyvärr väger dom för mycket. Har varit med att cykel hållaren inte går sönder, fick då knyta fast en på taket, och knyta ett snöre till taket från Cykel stället.

Toppen