• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

home-car

F

F.d. 53061

Guest
Hejsan jag undrar vad ni som åker home-car tycker om era husbilar
ris som ros renaultchassi.
Husbillösa Markko.:(

F

F.d. 53074

Guest
Sv: home-car

Hej!
Visserligen har vi en Home-Car P601 (07) byggd på Fiat-chassie, men likheterna med Renaulten är ganska stora antar jag. Vi har haft bilen sedan oktober 07 då vi köpte den ny. Vi åker ofta mellan Karlstad och Orihuela Costa i Spanien där vi har hus. Husbilen har fått bekänna färg såväl på Auto-Bahn som på mindre vägar och dessutom i mycket bergiga och kuperade förhållanden. Finns inget att klaga på. Den har alltid gjort det vi begärt av den. Inredningen är efter våra förhållanden och önskemål välplanerad med tillräckliga utrymmen. Det enda vi ångrar är att vi köpte med dubbelbädd, vi skulle numera hellre ha separata långbäddar. Åldern, du vet...

Kjell :D

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Vi har en PR 622 -07, köpte den ny , :wub:den har nu rullat 2000 mil . Vi har inte haft några problem , :wideeyed:den går fint efter vägen och den är bränslesnål 0,95-0,98 .
Mvh

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Ja det var i vart fall ett ärligt svar de flesta som svar brukar vara de som inte har haft några problem. Bra att även de missnöjda visar sig det stärker trovärdigheten i svaren.

:mcride:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

jag har en home-car 631 -10 den saknar allt vad kvalite heter det mesta är smäck

Det vore bra med ett lite mer uttömmande svar och om du menar bodelen eller bildelen. Jag ser att din bil är en Fiat Mobil Partner och det som efterfrågades var en Home-Car byggd på Renaultchassi.

Jag själv har en Fiat Home-Car som har fungerat utan anmärkning under två år och 2500 mil och det vore väl skam annars.

F

F.d. 24410

Guest

Hej
vi har en Home-Car PR 622 -06 som vi har kört drygt 4000mil med. Har inte haft några problem. Den är också bränslesnål, drar under litern.
Skulle vi köpa ny bil idag skulle vi välja samma sort men gärna långbäddar!
Birgitta o Bengt:yes:

Toppen