• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Holland

Karl Roland

HBK Medlem
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
6981
Medlemskap
2025
Har någon varit i Holland och kollat tulpaner ?
icon12.gif

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Sv: Holland

Vi kommer kanske att åka till våren.
De stora tulpanfälten är tydligen i närheten av amsterdam.
Bästga tiden är mellan påsk och pingst beroende på hur vintern blir.
Vi har goda vänner som bor längre söderut i holland och detta är vad de har berättat för oss.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Har någon varit i Holland och kollat tulpaner ?
icon12.gif

Ja många av gånger, Keukenhof sydväst om Amsterdam är ytterst sevärd, om ni sedan fortsätter söderut så finns jättefält på rad där man odlar frötulpaner. För den tulpanintresserade inträffar bästa tiden i slutet av april!

För riktigt blomintresserade finns en var 10:år återkommande utställning "Floriade" som vandrar mellan olika Holländska orter, nu närmast 2012 i Venlo, se länk http://www.floriade.nl/default.aspx?sc_lang=nl-NL

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej Karl Roland,

Jag och min man Taeke bor i norra Holland i staden Dokkum. Det betyder inte att vi varje àr àker och tittar pà blommorna.

Synd egentligen, för det är ett minne för livet att besöka Keukenhof och den stora blomvagns paraden i April/Maj.

Har du fràgor och/eller undringar som vi kan hjälpa till med sà hör gärna av dig till oss.
Här är websiten för Keukenhof: www.keukenhof.nl, finns även pà svenska.

Hälsningar fràn ett Holland med glashala vägar!!:swoon:

F

F.d. 2961

Guest

I slutet av april 2008 var vi i Holland för att bla se Kuekenhof och blomsterparaden. Vad vi inte visste var att det samtidigt var långledigt för holländarna. Vi brukar inte beställa platser på campingar (behövs i Holland svårt med ställplatser) utan det brukar alltid ordna sig. Så icke denna gång, det fanns inte en campingplats att uppbringa i närheten där blomsterparaden gick. Vårt råd är alltså att beställa plats på camping hemifrån.
Anita

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Hej, vi var i Holland i våras. Det finns bra fricampingar på lite olika ställen, bl a nära Keuken Hof. Väldigt trevligt land att åka runt i, massor av tulpaner på stora fält, vi var där i början av maj men det var kallt och regnigt. Här på HBK finns det flera tips att läsa så jag rekommenderar verkligen en vårresa till Holland. Vi fricampade hela tiden under tre veckors tid.
Elisabeth

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

Vi var till Keukenhof våren 2010 när det var blomsterparad. Det var inget problem med att få plats vid ställplatsen vid kanalen, som finns utlagd på ställplatslistan. Där var drygt 250 husbilar men det fanns plats för flera. Det är ca 2 km att cykla eller gå till Keukenhofs entre. Jag lägger ut några bilder.
Birgitta

Bilagor

• Bilder från Keukenhof 2010-1.jpg
    Bilder från Keukenhof 2010-1.jpg
    18,6 KB · Visningar: 12
  • Bilder från Keukenhof 2010-2.jpg
    Bilder från Keukenhof 2010-2.jpg
    21,4 KB · Visningar: 10
  • Bilder från Keukenhof 2010-4.jpg
    Bilder från Keukenhof 2010-4.jpg
    37,1 KB · Visningar: 10
  • Bilder från Keukenhof 2010-5.jpg