• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hobby van

F

F.d. 14352

Guest
Hej!

Undrar bara om det finns någon därute som har erfarenhet av Hobby van? Skulle bli glad för tips och dyl. eftersom vi funderar på en dylik.

Ha dè gött:)

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Hobby van

Hej! Du kan läsa under ämne Hobby husbil 2007-09-27, där finner du lite synpunkter.

F

F.d. 2692

Guest

Har en Hymer Van som är byggd på samma chassi, så jag kan bara uttala mig om själva bilen, inte bodelen. Har dock inte kört mer än 500 mil, men mil som varit ett sant nöje att köra. Med den större motorn (130 hkr) är det riktigt trevligt att köra. Känns väldigt stabil på vägen även i motorvägsfart. Går väldigt tyst och nöjer sig med 0,9 l/milen. Det enda negativet hittills är att det inte är halvljusautomatik, med det har jag läst i någon tråd att det brukar säljaren bjuda på, eller för en väldigt liten peng installera. Bilen vi köpte var en visningsbil som hade allt jag ville ha utom en sak, centrallås, det saknar jag. Annars är jag jättenöjd med bilen. Det kommer säkert fler åsikter.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025

Hej jag har en Ford Transit med Hobby bygge 05.
Jag får vrida på halvljuset manuellt men det är en småsak tycker jag.
Jag delar din åsikt om forden den går som en klocka och är billig i drift.
Jag har 2liters motorn 125 hk orginal.
Vad har du?

F

F.d. 58584

Guest

Hej lillamina . Vi är just nu ute i våran nya Hobby Van vi är jätte nöjda med både bil å bodel vi är ju bara 2 vuxna så den passar oss perfekt . vi har det så GÖTT ........

HÄLSNINGAR ANETTE

Toppen