• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hobby toscana 650 - höjd på alkov?

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027
Hej!

Kikar lite på en Hobby Toscana 650 från 2008 med alkov och funderar på vilken höjd alkoven har. Vi har en alkovbil nu och det funkar bra, men visst skulle det vara trevligt med en något högre alkov. Jag har letat men inte hittat information om höjden, kanske vet ni något? (Jag tänker mig att om inte ni vet så gör nog ingen det...)

Tack på förhand!

Emma och Micke

Margus

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Hobby toscana 650 - höjd på alkov?

Hej, jag har en Hobby Toskana 670 alkov -08. Är det totalhöjden på bilen eller höjden inne i alkovdelen? Totalhöjden är 302 cm. Hör av dig vilket du menar.

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Hej, jag har en Hobby Toskana 670 alkov -08. Är det totalhöjden på bilen eller höjden inne i alkovdelen? Totalhöjden är 302 cm. Hör av dig vilket du menar.

Hej
Det är höjden från madrass till tak som vi undrar över. Tack

Margus

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024

Höjden från madrassen till tak är 58 cm i vår alkov och då är madrassen 10 cm tjock.

//Margus

Toppen