• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hobby med Fiat!

F

F.d. 6657

Guest
Har en egenimporterad ny Hobby med Fiatmotor! (import nov. -06)
Men så många inlägg jag har läst här i forumet att man inte skall ha Fiat, (för div. problem mm.)man får inte garanti av Hobby, man ska inte importera nytt! Varför detta skrivande? Jag läste till och med att "Fiats bilar efter -02 inte klarar Svenskt klimat" .
Jag har fått fullständiga garantier från alla berörda parter att alla garantier gäller även för mig. T.ex. fukttesten utfördes och stämplades av Widlunds och fått service stämplar av verkstad för Fiat. SÄKERT har någon haft otur, men att måla ut Svenska Fiat m.fl. som
Fan på väggen är väl att ta i?
H. Olof

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hobby med Fiat!

Hej, Olof
Eftersom jag nog tillhör en del av "fanmålarna av Fiat" så måste jag försöka förklara min ståndpunkt.
Att Fiat förekommer oftast här i kritiken beror, som någon sa tidigare, sannolikt på att man är störst i branschen.
Mina inlägg om Fiat och andra märken också för all del, baseras endast på egna erfarenheter, och är inte något förtal av varken märket eller de omnämnda företagen.
Jag tvivlar på att någon inom klubben bara sitter och kritiserar för skojs skull. Inläggen är säkert välgrundade och i de flesta fall självupplevda.

Beträffande garantier så blandar du sannolikt ihop fabrikens garantier med det stöd som Svensk Konsumentköplag ger när varan köps från näringsidkare inom Sverige.
Dvs en privatimporterad bil eller annan vara inhandlad utom riket erhåller inte KKLs stöd om 36 månaders reklamationsrätt.

Lycka till med Hobbyn......

Hälsningar
Dag S

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6657

Guest

Hej Dag S!
Självklart tror inte jag heller att någon sitter och kritiserar för skojs skull.
Jag tror också att dina inlägg är befogade från dina erfarenheter.
Men jag är mycket förvånad att det är inte fler som bemöter era inlägg, med positiva tankar om Hobby/Fiat. För jag tror att det finns många fler lyckliga än ni som har haft, (otur, dåligt bemötande, m.m).
H.Olof

F

F.d. 3581

Guest

Hej, igen Olof

Att de som är nöjda inte hörs i vår klagosång får mig att tänka på någons kloka uttryck om att "hälsan tiger still".

Eller är man missnöjd demonstrerar man - är man nöjd sitter man på åskådarbänk.

ds

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vi är nog en del som har yttrat oss om problemfria bilar. Då menar jag Fiater.

:yes: :yes: Eller hur Dan:yes: :yes:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det är nog så att "Hälsan tiger still" dvs. en helt naturlig egenskap hos oss människor.
När allt är som det borde vara, och med detta menas att allt fungerar, så produceras inget adrenalin och förnöjsamheten härskar.
Men så bryts mönstret med att något inte fungerar som det ska och då kommer adrenalin och motivation att utrycka sitt missnöje.
Så kontentan är att det mesta som skrivs är helt naturligt att skriva och inläggen är för det mesta väldigt sakliga och relevanta. Att man inte sjunger lovsånger om allt som är bra är nog inte så mycket att förvåna sig över.
Om vi ska titta på Fiat så kanske ni som jag lade märke till att de som under tidigare år bytt chassie bort från Fiat återvänder under 2008.
Pengar är nog inte enda förklaringen eftersom Fiat inte är billigast.

Saklig kritik och diskussion om bra o dåliga ting är ju det som gör att vi förvandlat elden som blixten skapade i forntiden till husbilar som vi kan ha glädje av och förgylla vår fritid med.

F

F.d. 6657

Guest

Hej, Dag
Eftersom du han redigera under tiden jag svarade, så kommer ett tillägg.
Betr. garantier. Jag blandar inte ihop någonting, bilen står i firman. så jag
tänker bara på Nybilgaranti.

Toppen