• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hobby 750 Fmse -99

F

F.d. 29754

Guest
Funderar på att köpa en Hobby, se rubriken. Någon som känner till vad man ska titta på särsklit? Kända fel, alltså?

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Hobby 750 Fmse -99

Hejsan.
Hade tidigare en 00:a av denna modell, problemen jag hade var att alla vattenslangar i bilen var torkade vilket gjorde att det läckte ofta i kopplingarna, jag fick byta ut dessa de påklämmda slangkopplingarna mot sådana man spänner med mejsel, sedan hade jag problem med att avloppen frös på vintern-
Annars var det en toppenbil, lätt att skruva upp pumpen så den gick som ett skott.
MVH KEJO 20

F

F.d. 29754

Guest

Är inte så hemma på motorer. Du menar en pump i motorn?
Tack, jag ska kolla på slangklämmorna. Är det mycket slang att byta? Dyrt?

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hej igen.
Jag skruvade upp bränslepumpen, mycket lätt fixat, bytte ej slangar utan bara slangklämmorna, ej dyrt.
MVH KEJO

F

F.d. 29754

Guest

Hur mycket ökar effekten? Den drar förstås mer bränsle då? Kan man ha den så, när man besiktigar?:wideeyed:

Toppen