• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga hjullager

skepparen

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
30650
Medlemskap
2024
Hej någon som kan något om hjullager samt abs ringen på framaxeln,sägs att abs ringen plus hjulager sitter ihopa alltså man måste byta hela klumpen så att säga ska tydligen ej att byta endast hjullagret någon som vet har en concorde charisma byggt på iveco daily chassi/Fredrik

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Hej någon som kan något om hjullager samt abs ringen på framaxeln,sägs att abs ringen plus hjulager sitter ihopa alltså man måste byta hela klumpen så att säga ska tydligen ej att byta endast hjullagret någon som vet har en concorde charisma byggt på iveco daily chassi/Fredrik
Hej
Finns både lösa lager och kompletta nav med abs ring monterad, bytte på min nyligen chassie 50-c18.

Beställde lösa lager, men fick köpa kompletta nav pga fastrostade lager på spindelaxeln som fick skäras loss.

Delarna köps lämpligen på Auto doc eller Skruvat t ex, ca 1/3 av priset jämfört med Iveco.

Jobbet utfördes av en ad verkstad.

Lycka till
Hejs
Claes 105

Toppen