• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjulinställning

Vikfors

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
20996
Medlemskap
2024
Har en Adria Sonic Supreme 2016 med Al-Ko heavy chassi.(4250Kg)
Upptäckte nyligen att höger bakhjul slitis onormalt på utsidan.
Efter ett besök på en däckfirma konstaterades att camber på detta hjul var onormal.
Kontaktade återförsäljaren som rekommenderade mig att ta kontakt med Wida bil i Göteborg som skulle ha bra kunskaper om Al-Ko chassin.
Fick där ett bra bemötande, men tyvärr tog det slut där.
Efter upprepade kontakter och löften om snar återkoppling så hände inget.
Tre veckor senare insåg jag att de nog inte skulle återkomma, så jag hittade en annan verkstad.
De hade lång erfarenhet av liknande problem och förefaller seriösa.
Enda problemet är att deras semesterperiod startar nu, så jag kan inte få hjälp förrän i mitten av augusti.
Hade Wida bara sagt att man inte kunde hantera problemet så hade jag troligen fått en tid före semestern.
Kan inte riktigt bedöma den nya verkstaden ännu, men jag skulle absolut inte rekommendera Wida Bil i Göteborg ifall ni har ett problem som är mer komplicerat än flagnade färg.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.158
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har en Adria Sonic Supreme 2016 med Al-Ko heavy chassi.(4250Kg)
Upptäckte nyligen att höger bakhjul slitis onormalt på utsidan.
Efter ett besök på en däckfirma konstaterades att camber på detta hjul var onormal.
Kontaktade återförsäljaren som rekommenderade mig att ta kontakt med Wida bil i Göteborg som skulle ha bra kunskaper om Al-Ko chassin.
Fick där ett bra bemötande, men tyvärr tog det slut där.
Efter upprepade kontakter och löften om snar återkoppling så hände inget.
Tre veckor senare insåg jag att de nog inte skulle återkomma, så jag hittade en annan verkstad.
De hade lång erfarenhet av liknande problem och förefaller seriösa.
Enda problemet är att deras semesterperiod startar nu, så jag kan inte få hjälp förrän i mitten av augusti.
Hade Wida bara sagt att man inte kunde hantera problemet så hade jag troligen fått en tid före semestern.
Kan inte riktigt bedöma den nya verkstaden ännu, men jag skulle absolut inte rekommendera Wida Bil i Göteborg ifall ni har ett problem som är mer komplicerat än flagnade färg.
Att åtgärda detta kräver att man värmer bärarmarna för att kunna böja dom rätt, inte något en vanlig däckverkstad klara,det finns en verkstad i Örebro som gjort sådana jobb,har inte namnet just nu.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
928
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Att åtgärda detta kräver att man värmer bärarmarna för att kunna böja dom rätt, inte något en vanlig däckverkstad klara,det finns en verkstad i Örebro som gjort sådana jobb,har inte namnet just nu.
De heter Josam
Har fått gjort hjulinställning där på Bengt i Örkelljungas bekostnad
Resultatet mycket bra
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
353
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Har en Adria Sonic Supreme 2016 med Al-Ko heavy chassi.(4250Kg)
Upptäckte nyligen att höger bakhjul slitis onormalt på utsidan.
Efter ett besök på en däckfirma konstaterades att camber på detta hjul var onormal.
Kontaktade återförsäljaren som rekommenderade mig att ta kontakt med Wida bil i Göteborg som skulle ha bra kunskaper om Al-Ko chassin.
Fick där ett bra bemötande, men tyvärr tog det slut där.
Efter upprepade kontakter och löften om snar återkoppling så hände inget.
Tre veckor senare insåg jag att de nog inte skulle återkomma, så jag hittade en annan verkstad.
De hade lång erfarenhet av liknande problem och förefaller seriösa.
Enda problemet är att deras semesterperiod startar nu, så jag kan inte få hjälp förrän i mitten av augusti.
Hade Wida bara sagt att man inte kunde hantera problemet så hade jag troligen fått en tid före semestern.
Kan inte riktigt bedöma den nya verkstaden ännu, men jag skulle absolut inte rekommendera Wida Bil i Göteborg ifall ni har ett problem som är mer komplicerat än flagnade färg.
Prova ring till Landvetter bil, de har jobbat med Fiat sen Jesus gick i kortbyxor.
 
Toppen