• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp vad har vi gett oss in på

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Hjälp vad har vi gett oss in på

Jag undrar om det skattas lika mycket om det verkligen blir ett inbrott eller än värre, ett överfall. Jag tror inte de som drabbats hittills skattar åt angreppen.

Vi ska kanske ta sömnpiller allihop så vi sover riktigt djupt när vi får oönskat besök i bilen.

F

F.d. 53012

Guest

Glöm det du läser och hoppa över har åkt husbil sedan 1988 och har inte upplev en promille av allt det som skrivs, men så har det tillkommit många som inte skulle valt denna resandeform. Men skitkvalitet på tillbehör från dom mest kända tillverkarna (vill inte göra reklam för skräpfirmorna) det är mer regel än undantag bl annat kranar som du bäst köper direkt av VVS affären och det blir billigast och slipper att byta varannat år om du inte har dränkbarpump då är du hänvisad till skräpet. Plast kallas materialet och det finns på bilar från 350.000:- till 3.500.000:- men givetvis lite snyggare packeterat.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Jag undrar om det skattas lika mycket om det verkligen blir ett inbrott eller än värre, ett överfall. Jag tror inte de som drabbats hittills skattar åt angreppen.

Vi ska kanske ta sömnpiller allihop så vi sover riktigt djupt när vi får oönskat besök i bilen.

Jag tyckte Snedseglarnas betraktelse var rolig när jag läste den 2009 och jag tycker den är rolig i dag också. Tycker man kan skämta om nästan allt, men skrattar givetvis inte åt de som råkat illa ut.

Senast ändrad:

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Glöm det du läser och hoppa över har åkt husbil sedan 1988 och har inte upplev en promille av allt det som skrivs, men så har det tillkommit många som inte skulle valt denna resandeform. Men skitkvalitet på tillbehör från dom mest kända tillverkarna (vill inte göra reklam för skräpfirmorna) det är mer regel än undantag bl annat kranar som du bäst köper direkt av VVS affären och det blir billigast och slipper att byta varannat år om du inte har dränkbarpump då är du hänvisad till skräpet. Plast kallas materialet och det finns på bilar från 350.000:- till 3.500.000:- men givetvis lite snyggare packeterat.

Hur kom kommentarer om kranar in i den här tråden ?
Delteff :confused:

F

F.d. 50097

Guest

Rolig beskrivning! Man måste nog vara väääldigt tuff när man har husbil! Självklart är det jobbigt om något väl skulle hända, men så är det ju i livet. Det är farligt att leva helt enkelt. Allra säkrast är det väl att stanna hemma, men det är ju inte sååå kul...!?
För det mesta känns det dock ofarligt, trevligt och väldigt roligt att vara ute med husbilen:)

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Toppen