• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp en student med husbilsfrågor..!

F

F.d. 5423

Guest
Sv: Hjälp en student med husbilsfrågor..!

Saken är den, att kampanjen vill "döda" husbilsstereotypen - då måste vi först identifiera den.
Och eftersom kampanjen riktar sig till ungdomar, så är det ju deras bild av husbilsägaren/semestraren vi behöver använda.

Givetvis är alla olika individer, men det finns ju ändå alltid en stereotyp - och fördomar gentemot den.

Senast redigerad av en moderator:

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Svaren på ungdomssidan visar en sammanblandning av husbil och husvagn. Den kanske är vanlig hos de som inte har egen erfarenhet av området. Kan ge ingångar som kan förklara "stereotypen".

EssoJ

F

F.d. 55334

Guest

Hej alla,
jag tänker inte ens låtsas att jag har facit i den här frågan men vad jag TROR är att husbilstillverkarna redan förstått att smidighet och rörlighet i kombination med bekvämlighet lockar nya presumtiva husbilsspekulanter. Och vem är då stereotypen? Min högst privata gissning är fyrtiotalisten.
Ha det gott!
Agneta W :eek:

F

F.d. 55334

Guest

Lisa,
inte för att jag vet om du någonsin går in på den här sidan och kollar igen, men om utifall:
Ingen skugga på dig eller dina projektkamrater, tror självklart på ert ärliga uppsåt. Men till din handledare eller den som bestämt ramarna för arbetet skulle jag vilja säga - i likhet med Baloo - JÖSSES.

Agneta W

F

F.d. 5423

Guest

Haha, kan du förstå att vi har haft lite ångest över uppgiften?

Toppen