Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Behövs det ingen utbildning på en hjärtstartare? En defibrillator är ett väldigt kraftfullt redskap. Initiativet att ha en med sig i HB'n är storartat.
Bennie
Vad kostar en sådan? Behöver den någon service?Borde vara med vid varje träff som ordnas inom HBK. Förhoppningsvis behöver den aldrig användas.
Den har 5års stanby ,om man måste använda den så ringer man till service så kollar dom den och byter elektroder.Den kostar 13900+moms låter kanske dyrt men det går inte att att tänka så,det är väl en apparat som man har och hoppas att man aldrig behöver använda.jag köpte en Zool AED Plus
Det är så här att ska man använda en hjärtstartare så bör man ha en grundkurs i hur den fungerar. För i ett skarpt läge är det lätt att göra fel även om det finns en röst som talar om hur man ska göra.
Det som kanske är det viktigaste är att man är utbildad HLR (Hjärt lung räddning) för ingen hjärtstartare i värden kan rädda en människa utan HLR.
Det finns kurser i HLR med hjärtstartare. Även luftvägshinder kan vara bra att känna till hur man handhar.
JOE