• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjärtligt välkomna till Figeholm, ni med husbil!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den trevliga rubriken hittade jag i gårdagens Barometern OT.

Förstår att det finns delade meningar i Figeholm om vår närvaro nere på Vasakajens parkering för våra husbilar: https://husbilsplatser.husbilsklubben.se/locations/652

En negativ insändare får här ett mycket balanserat och initierat svar på sin negativa påståenden från ”Figeholmare”. Ett svar som belyser vikten av våra besök för den lokala ekonomin på orten.

Tommy
 
Senast ändrad:

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
Den trevliga rubriken hittade jag i gårdagens Barometern OT.

Förstår att det finns delade meningar i Figeholm om vår närvaro nere på Vasakajens parkering för våra husbilar: https://husbilsplatser.husbilsklubben.se/locations/652

En negativ insändare får här ett mycket balanserat och initierat svar på sin negativa påståenden från ”Figeholmare”. Ett svar som belyser vikten av våra besök för den lokala ekonomin på orten.

Tommy
hej är man riktigt välkommen det käns inte så tråkigt på så fin plats hans
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Ibland undrar man vad det är som retar vissa människor så enormt med att se en husbil eller ett par?
I detta fall verkar det ju ligga en hel båthamn framför näsan på dom som stör sig. Varför stör dom sig inte på alla båtarna som ligger där?
Antingen är dom avundsjuka för att dom inte har en själva eller också måste dom ha enväldigt skev bild av vad det är för folk som har husbil. Något är det som provocerar i alla fall, för det brukar märkas tydligt ute i trafiken också med diverse idiotomkörningar när man nästa kan se att dom är röda i nyllet när dom vräker sig in framför med minsta möjliga marginal. Jag är ju lika mycket ivägen när jag kör bil med släp & dessutom oftast långsammare också + längre ekipage än dom flesta husbilar. Men av någon konstig anledning tycks många reta sig mycket mer på att en husbil är ivägen för dom.
 

Nya livet

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30915
Medlemskap
2021
Hej kamrater.
gissar att det är som på dom flesta platser.....
här hemma har vi bryggor och vissa retar sig på båtarna, vissa boende runt Bromma flygfält har retat sig på flyget, boende i villaområden retar sig på grannar.
Stora husbilar är ett förtret och så vidare......
Bara jag får som jag vill så är allt frid och fröjd :)
 
Toppen