• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hjälp

F

F.d. 18317

Guest
Hejsan kan någon tala om för mig vad jag ska göra med kylskåpet, det fungerar bara på elen men inte på gasolen det finns gasol iden så vad gör jag:twitcy:

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025
Sv: hjälp

Det finns många trådar om problemet så sök här på forumet.
Problemet du har är säkert att den lilla låga som skall alstra kylan är störd av skräp i brännaren.
Du kommer vanligtvis åt brännaren genom att lossa det nedre ventilationsgallret på utsidan av bilen.
Ofta räcker det att blåsa bort de rostflagor som gärna lägger sig nere i brännaren.
Blås lite försiktigt med tryckluft.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes många trådar här på forumet om kylskåp og problem med gasoldrift. Se först om lågan startar, gör den inte det så pröva om det kommer gasol ut av brännaren - bruk näsen!

Vanligaste fel er sot och skit som ramlat ned på brännaren från röret.

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025

Hej!

Vad är felet? Går inte brännaren igång till kylskåpet eller går den i gång men att det blir inte kallt?

Går den i gång, men det blir inte kallt - kontrollera ventilationen på utsidan av bilen. går den inte i gång måste du kanske rengöra brännaren alternativt byta ut den.

Mvh

Home-car

Toppen