• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp! värma handrullad Palt

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej nu behöver jag hjälp hur tillreder man en vacompackad handrullad Palt? Kokar? sätter i ungn? steker i panna? på paket står det inget :( är hungrig och datum märkningen går snart ut
Hoppas på svar Paffw

H

hianders

Guest
Sv: Hjälp! värma handrullad Palt

Är det blodpalt så skall väl den blötläggas så att den sväller och sen kokas och serveras med fläsk och vitsås. Har ingen större erfarenhet men ett litet tips i alla fall.

fru hianders/Inger

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Här är en bild

Bilagor

• 019.JPG
    019.JPG
    2,3 MB · Visningar: 3

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Lägg den o kokande saltat vatten och låt den bli genonvarm. Skall inte kokas, bara värmas. Ät den med lingonsylt o äkta smör! Mums
Eller skär den i tunna skivor som steks i smör. Ätes med samma tillbehör.

Fru Myra
Paltexpert enligt mågarna

Max&Kerstin

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2025

Lägg paltana i en skål/djuptallrik med vatten och ställ in dom i mikron med mikrolock på kör i tre minuter låt dom gosa till sig en minut till och fortsätt enligt tidigare inlägg, smör och lingonsylt är obligatoriskt!
Bon apetit!

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Tack för tipsen jag kokade upp vatten med salt i sen la ja "bollarna" i vattnet ca 30 min med lock på, åt med lingon sylt och smör detta var andra gången jag åt palt, första gången var för ca 25 år sen då vill jag minnas att det var små "bollar" som jag köpt i Piteå kommer inte ihåg hur vi gjorde dom men jag köper nog flera gånger
Ha de Paffw

Toppen