• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp problem elsystem

F

F.d. 55532

Guest
På min huvudpanel händer inget när jag trycker på on-knappen. Kan ej kolla batterinivå, vattennivå och inte starta vattenpumpen. Kylen (Kompressorkyl) går trots att huvudpanelen inte är på. Alla lampor mm fungerar.
Inga säkringar verkar felaktiga.
Var ska jag börja leta felet

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp problem elsystem

Kan det vara att den har blivit avstängd....
Ska gå att starta genom att hålla in "på" knappen några sekunder.
Jag har en adria, kanske inte är lika på din bil

F

F.d. 55532

Guest

Väldigt lik denna. Men har endast funktion för kyl och vatten pump och av och på.
Nivåkontroll för batterier och vatten. Varning för batterinivå och vatten.

F

F.d. 55532

Guest

Enligt manualen finns ingen sådan funktion. Lossad kabel låter mer troligt. Funderar på om batteriet kan ha varit nere på väldigt låg nivå och något då kan ha hänt.
Vad händer om man gör som med datorn alt.ctr del. Dvs kopplar ur batteriet och kopplar in det igen för omstart. Kan man göra det????

F

F.d. 55532

Guest

Har inget att mäta med nu. Men då pannan går igång utan 220 borde det finnas kräm i batteriet eller hur.

Steffen

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6443
Medlemskap
2024

Eftersom kyl och belysning fungerar har du ju fungerande batteri. Vet inte hur det ser ut på din bil men hos mig är det elektroblocket som matar alla grejer i bilen. Ingen trasig säkring där?

/Steffen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På cbe el-blocket er det en egen sikring for panelet - tror det er en 3A langt til venstre. På et par av panelvariantene finnes det og en sikring på baksiden av selve panelet. Dette høres mest ut som en av disse eller en feil på selve panelet - det har død med el-blokken påslått.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Snäpp bort den bruna ramen runt panelen så hittar du 4 små skruv som du kan lossa panelen med. Då kan du kolla att sladden sitter i bak på panelen. Om den gör detta så ta bort och sätt tillbaka sladden igen så får panelen en reset.

Toppen