Hej, jag har en blinker på bilen där det lyser fast sken från och till när man blinkar, gäller även om jag kör varningsblinkers.
Nisemann Bischoff I8000 Falir 1999.
Jag lyckades till slut lokalisera relät genom att dra ut askkoppen/skräpkoppen som satt under bilstereon.
Relät låg löst bland kabelhärvan inne där till höger.
Jag upptäckte att när blinkersen lyste fast kunde man vicka på relät, eller sno det 45grader så börja det växelvis dra igen och jag fick fungerande blinkers.
Jag tänkte att det är bara byte.
Nu till det som gör mig så fundersam.
I min värld brukar relä sitta fast monterad och inte ligga löst, är detta normalt?
Sen hade relät 2 extra trådar en röd och en svart ledare som var anslutna på toppen av relät, samt lösa isolerade kabelskor ansluta på stiften på undersidan relät.
Jag har aldrig sett ett sånt relä tidigare och Forsbergs Husbil verkstad Borlänge hade ingen aning om vad det kunde vara.
Dom tog fram artikelnummer 735491937 och när jag googla det så saknas dessa två ledare på toppen av relät.
Bilen har ett larm installerat som jag dock inte förstår mig på hur det funkar, något nyckelord på utsida front och nångon röd lampa extramonterad vid fläktreglagen.
Nu min fråga, vad är det för typ av relä som har 2 extra ledare anslutna på toppen (röd,svart). Och vad gör dessa ledare.
Ska relät verkligen ligga löst där inne.
Kan det ha att göra med larmet, eller har någon bytt och satt dit något väldigt ovanligt relä med plus och minus in på toppen av relät.
Den röda och svarta ledaren från reläet topp går motsatt håll dom andra anslutan ledarna på stiften och sticker vänster in i kabelhärvan.
Hjälp, jag blir inte klok på detta.
Någon som vet något om detta?
Nisemann Bischoff I8000 Falir 1999.
Jag lyckades till slut lokalisera relät genom att dra ut askkoppen/skräpkoppen som satt under bilstereon.
Relät låg löst bland kabelhärvan inne där till höger.
Jag upptäckte att när blinkersen lyste fast kunde man vicka på relät, eller sno det 45grader så börja det växelvis dra igen och jag fick fungerande blinkers.
Jag tänkte att det är bara byte.
Nu till det som gör mig så fundersam.
I min värld brukar relä sitta fast monterad och inte ligga löst, är detta normalt?
Sen hade relät 2 extra trådar en röd och en svart ledare som var anslutna på toppen av relät, samt lösa isolerade kabelskor ansluta på stiften på undersidan relät.
Jag har aldrig sett ett sånt relä tidigare och Forsbergs Husbil verkstad Borlänge hade ingen aning om vad det kunde vara.
Dom tog fram artikelnummer 735491937 och när jag googla det så saknas dessa två ledare på toppen av relät.
Bilen har ett larm installerat som jag dock inte förstår mig på hur det funkar, något nyckelord på utsida front och nångon röd lampa extramonterad vid fläktreglagen.
Nu min fråga, vad är det för typ av relä som har 2 extra ledare anslutna på toppen (röd,svart). Och vad gör dessa ledare.
Ska relät verkligen ligga löst där inne.
Kan det ha att göra med larmet, eller har någon bytt och satt dit något väldigt ovanligt relä med plus och minus in på toppen av relät.
Den röda och svarta ledaren från reläet topp går motsatt håll dom andra anslutan ledarna på stiften och sticker vänster in i kabelhärvan.
Hjälp, jag blir inte klok på detta.
Någon som vet något om detta?