• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp, plats att ställa husbilen i Göteborg sökes!!

F

F.d. 25605

Guest
Hej på er !!

På söndag kommer jag hem med familjens första husbil från Tyskland, skall bli kanon kul.

Men jag har ingenstans att ställa den, vi bor i Majorna och här finns inget bra ställe att ha den parkerad.

Hoppas att ni som läser detta kan komma med några bra tips om bra uppställnings platser i och runt Göteborg.

Tacksam för svar

Thomas

F

F.d. 25605

Guest
Sv: Hjälp, plats att ställa husbilen i Göteborg sökes!!

Kom igen nu gubbar, nog har ni något bra tips på detta:twitcy:

F

F.d. 25142

Guest

Det är ju bl a en fråga om pris. När jag varit i Göteborg har jag ibland stått på första parkeringen på höger sida när man kör in mot Klippan. Men det kostar ju ett antal kronor per timma. Men det är ju i Majorna. Någonstans att börja i alla fall. Eller stå på gatan. Fast det blir ju ett evigt flyttande. Nej, lätt är det inte att ha husbil i storstad. Lycka till!

F

F.d. 25605

Guest

Tack, ja får nog börja där, men jag får leta vidare, jag räknar inte med att titta något centralt

F

F.d. 52938

Guest

Hej! Det finns flera bostadsrättsföreningar m.m som har platser för oss husbilister , jag själv har min på låst p- däck på Tunnlansgatan men där är fullt! Men om du vill kan jag kolla med en som jag känner ! Jag tror det finns platser där . Mvh FraMia1014 Bor i Majorna vi med :twitcy:

F

F.d. 25200

Guest

Hej. Det finns en uppställningsplats för husvagnar och husbilar om du kör från centrum ut på Hisingen, följ skyltning mot Säve, så kommer den på vänster sida. Den ligger en bit efter tuve kyrka. Jag har inget telefonnummer eller namn men du kan åka förbi och kolla.

// Stig

F

F.d. 25605

Guest

Hej

Det skulle ju vara perfekt,
Skulle du vilja kolla upp det så vore jag väldigt glad.

F

F.d. 25605

Guest

Hej

tackar för tipset om Tunnlandsgatan, är nu inskriven i deras kö, det tar nog tyvärr lång tid innan det blir något ledigt.

får leta vidare så länge

F

F.d. 4220

Guest

Har för mig att SCM Husbilar har en del platser. Kanske finns något ledigt där.

//Stefan

F

F.d. 25605

Guest

Hej !

Jag vill bara tacka alla som gång på gång löser ens bekymer !!

Denna fråga slutade med att jag numera har en kanon plats i Sävenäs, bara att sätta sig på spårvagnen 6 hållplatser så är man ute !!

dessutom står jag i kö till platsen på tunnlandsgatan, kommer bli jättebra om ett år eller så.

För den som letar så finns det plats hos SMC husbilar till ett vettigt pris, ligger ute vid Allum, det finns även plats hos Båtakuten på Ringön centralt och bra, tyvärr är det så dyrt att man blir full i skratt när dom berättar vad dom skall ha, det är nog billigare att ställa sig på Avenyn på korttidsparkerigen där :):):)

Tack till alla !!!

Toppen