• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp oss!

majsanbusanbenson

FD HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
14111
Medlemskap
2022
Nu har vi letat och letat, länge och överallt, tycker vi. Vilken märke och modell ska vi köpa om vi vill ha en husbil med stort kylskåp, rymlig dinett (två sovplatser). Queensbed, låga enkelbäddar som går att bädda ihop eller bred fransk säng (minst 140cm,) takfönster, 3500 kg, helst vinkelkök, dubbla airbags. Tänker importera från Tyskland.
Tacksam för tips!

J

Jarn

Guest
Sv: Hjälp oss!

Du har inte skrivit prisklass, men annars kan du ju titta på Carado T449 med queens bed.
Senare årsmodell finns också med nedfällbar taksäng.

F

F.d. 53291

Guest

Vi har en Bürstner Nexxo T729 som fyuller upp de fleste av deres ønsker og behov. Delintegret 730cm lang med vinterpakke på Fiat Ducato 130 hk. Finnes med enkeltsenger.

F

F.d. 25203

Guest

Gäller det ny eller nästan ny så finns många som stämmer in. Handlar det om lite äldre och billigare modeller, så förstår jag att det är svårt att hitta. Bil under 3500 kg brukar kunna ha problem med lastvikter, se till den är minst 750 kg men helst närmare 1000kg.

F

F.d. 53358

Guest

Vi har en Sunlight T69 2012 Den har en dubbelsäng bak, totalvikt 3850 kg, lastvikt 849 kg.
Finns på bilden här bredvid. Vi har med oss en permobil som väger 150kg. Vi är väldigt nöjda.

majsanbusanbenson

FD HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
14111
Medlemskap
2022

Tack för svar! Tänk att det ska vara så svårt att hitta en husbil som uppfyller alla krav och inte kostar skjortan. Ju mer o fler man tittar på desto svårare blir det. Nu har vi emellertid bestämt oss, tror jag...;) Vi har hittat en Carado T 348 som till stor del uppfyller kraven. Men, ett stort MEN, den har hagelskador på taket, en hel del. Priset är 300 000 kr för en 2012. Vi bryr oss inte om det estetiska men den får ju inte läcka in vatten, varken nu eller om 10 år. Vad säger ni?

Förresten, är det ngn som vet lastvikten på Carado T 348?

Tack för all hjälp!

J

Jarn

Guest

Den har ju en totalvikt på 3495 Kg.
Tittar man på en svenskimporterad så har den en tjänstevikt på 2820 kg.

Risken är ju vid import att de väger din, vilket de inte alltid gör, då räknas ju allt med som finns monterat på bilen, så då springer den normalt upp ett par hundra kilo.
Är det sedan en nyare modell med taksäng, så väger ju den också en hel del.

Toppen