• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp och hej :-)

F

F.d. 12080

Guest
Har en fiat ducato 91 weinsberg som har en kass växellåda,nu till min fråga!

Jag har hittat en beg växellåda som jag inte vet om den passar,det är en 87:a och chassinumret börjar på 280 men på min fiat börjar det på 290.

Är det någon skillnad på dessa två växellådor? vill ju inte köpa grisen i säcken,eventuellt skulle man kanske kunna ta dreven från den i värsta fall.

Tacksam för svar från någon som vet lite mer än jag /mvh/Hasse ny för idag....

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Hjälp och hej :)

Hej golfhasse

om du bara har skrap i lådan kan du testa omega 690 olja, mitt skrap försvann

mvh/Gunnar

F

F.d. 12080

Guest
Sv: Hjälp och hej :)

Hej!
dessvärre är det så att femman inte alls funkar längre och att treans växel ramlar ur så det är därför jag tror på en låda som säljaren säger att allt fungerade bra i och utan missljud.
Har varit i kontakt med Fiat idag och dom tror att den kan passa om båda bilarna har en stötstångsmotor (tror han sa så) alltså kedja istället för kamrem.
Skall kolla idag när jag kommer hem om min bil har den typ av motor :)
Verkstan skulle ta 8000:- för att byta ut drev,eller rättare sagt hela femmans överliggande låda så då är de 2000 jag får lägga på en bra växellåda mer lockande om man ser till ekonomin!

Bror hjälper mig att byta så det blir ganska billigt "S"

Toppen