• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp ni kunniga

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej nu ska jag ställa en förmodligen dum fråga. Men tror någon av alla ni duktiga kan svara. Vi har en Detleffs med stort kylskåp med separat frysfack och över detta ett skåp. I detta skåp vill jag sätta in en liten micro ! Nu till frågan finns det någon el kontakt bakom kylskåpet ? Om hur kommer jag i så fall åt den behöver ju koppla in kontakten från micron.
Tack på förhand. Mvh Gunilla
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ni kunniga

det finns det säkert,men det är nog lättare att dra ny kabel till inkommande kontakt , bör göras av kunnigt folk ,, passar på o önskar en GOD JUL !! hälsningar Lasse o Maggan
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ni kunniga

Önskar även er en riktigt God Jul och ett gott nytt år. Vi har just bytt husbil och det ska ju alltid fixas med både det ena och andra. Vi har många idéer men inte så mkt kunskaper på husbil tyvärr.
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ni kunniga

Hej.
Det finns troligen ingen kontakt bakom kylskåpet. 240 V till kylskåpet brukar vara anslutet med kopplingsplint. En elektriker kan säkert montera en kopplingsdosa bakom kylskåpet och dra upp en 240 V ledning med vägguttag till utrymmet ovanför. Normalt kommer man åt anslutningarna till kylskåpet innanför det nedre gallret så att man slipper ta ut kylskåpet.

Mvh / Roland
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ni kunniga

Tack för ditt svar. Jag ska kolla det med en elektriker till våren. Sitter ju här i det tråkiga vädret och planerar inför våren. Har idag köpt en svart liten micro som passar perfekt i skåpet ovanför kyl / frysfack. Kommer sen att klä frysskåps och kylskåps dörren med helblank svart självhäftande folie. Tror det ska bli hel fräckt.
Ha en bra dag.
Kanske ses vi på vägarna.
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ni kunniga

Vi har också kollat efter en Micro att få in ovan kylen, men inte hittat någon som stämmer i mått. Var hittade ni Micro som passade
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ni kunniga

Vi hittade den på Ö & B. Detta var den enda vi hittade efter att letat överallt. Den är prissänkt med 250 kr kostar nu 449 kr. Måtten var helt perfekta. Gå in på deras sida på internet där står exakta måtten.
Mvh Gunilla
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ni kunniga

Nu har vi fått in en kontakt i skåpet över frysen. Detta tack vare våra underbara HBK vänner Monica & Rolf. Dom kom hit till oss med sin husbil, deras hem, och stannade här några dagar. Det blev mkt god mat och dryck samt trevligt umgänge med kortspel. Dessutom fixade Rolf en kontakt i skåpet. Nu blir det att vänta på våren innan jag kan fixa mina idéer i vår husbil. Vintern har ju kommit på riktigt nu. Ha det nu gott alla HBK:are.:wub::wub::twitcy::twitcy:
 
Toppen