• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp ! Mors dag

F

F.d. 53358

Guest
Hej ! Hjälp det är mors dag i morgon. För att jag ska våga mig in måste jag köpa något åt min fru Ritva.
Är det någon som har något tips ? Vi har husbil och är nyblivna pensionärer.
Tack på förhand Uno

F

F.d. 17667

Guest
Sv: Hjälp ! Mors dag

Låt inte dagens namn och kommersen tvångsstyra ditt inköp, utan köp något som visar att det istället kommer från hjärtat, varför inte en vacker bukett blommor i samband med att du serverar morgonkaffet på sängen.

F

F.d. 53358

Guest

Min fru får alltid frukost på sängen, då hon tyvärr är handikappad. Tipset med en blombukett tackar jag för, som jag kommer att skaffa. Jag har även fynderat på ett par extrastolar, det är så roligt att träffa olika människor på campingplatserna. Det finns alltid en kopp kaffe eller en öl
Ha en trevlig sommar Uno

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej ! Hjälp det är mors dag i morgon. För att jag ska våga mig in måste jag köpa något åt min fru Ritva.
Är det någon som har något tips ? Vi har husbil och är nyblivna pensionärer.
Tack på förhand Uno
Men du din fru är väl din fru inte din mamma?
Det är väl barnen som skall ge sin mamma?
Men jag förstår vi pappor får hjälpa till lite.
3 rosor är alltid okey men ta då 2 röda och en vit så är dagen räddad.
min fru köper blommorna eller vinet själv och talar om för mig detta är från dig.
Var vid gott mod det fixar sig alltid med lite vilja och omtanke.
Puss på er alla mammor det är ni sanneligen värda.:wub:Önskar jag som har den bästa fru som man kan önska sig.
Lycka till.
2179:music-icon:

Senast ändrad:
F

F.d. 53358

Guest

Men du din fru är väl din fru inte din mamma?
Det är väl barnen som skall ge sin mamma?
Men jag förstår vi pappor får hjälpa till lite.
3 rosor är alltid okey men ta då 2 röda och en vit så är dagen räddad.
min fru köper blommorna eller vinet själv och talar om för mig detta är från dig.
Var vid gott mod det fixar sig alltid med lite vilja och omtanke.
Puss på er alla mammor det är ni sanneligen värda.:wub:Önskar jag som har den bästa fru som man kan önska sig.
Lycka till.
2179:music-icon:
Jag har varit och köpt 2 röda o 1 vit. Hoppas det funkar. Uno

H

hianders

Guest

Skäm bort mamma/frun genom att hon slipper laga maten den dagen! Blommor är fint men behövs kanske inte! Roligt dock att få ibland.

Pyssla om henne och bjud på kaffe "på säng" en sådan dag! Kanske köpa/göra en tårta!

Ha en bra Mors Dag alla mammor!!

Kram
mamma Inger
:yes:

F

F.d. 53358

Guest

Jag älskar min fru och vill göra henne glad. Vi har levt tillsammans som gifta i 45 år och det sätter sina spår. Vi har växt ihop under dessa år. Tyvärr har Ritva fått canser och har svårt att gå. Jag hjälper henne så gott jag kan. Vi är ute med husbilen så mycket vi kan, mellan behandlingarna.
Ha en trevlig somma alla och träffs vi har vi alltid en öl på kylning.
Uno

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Hade min mor hos oss i dag då jag ska till Solvalla i morrn, jag hämtade henne och åkte hem til oss då hon sällan kommer i väg (78 år) lagade en riktigt god och uppskattad middag och naturligtvis ett presentkort på hennes favoritbutik, då måste hon åka in till stan och shoppa lite och sedan äta på restaurang som hon alltför sällan får göra tillsammans med sin son och sonhustru.
Vi har bara en mor och måste vara rädd om henne.
/ Pelle

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

Vidhem har helt rätt, är det morsdag så behöver man väl inte fundera länge för att veta vem som är ens morsa

saxtorp

HBK Medlem
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2025

Ja, just precis så. Men vissa karlar betraktar nog sin fru som mamma verkar det som. LOL

Hälsningar
Marianne

F

F.d. 53358

Guest

Hej!
Dagen började kl 05,30 med te, smörgås och 2 röda rosor o en vit, som jag fått tips om. Vår son kom med ett knippe triss, som Ritva får skrapa en varje dag. Första dagen blev det vinst 60:-
Vi tog en tur med HB.n. Lilla Edet - Uddevalla - Orust där vi fikade strax före Henån, verkligt fin o städad rastplats, vidinderlig utsikt över havet. Vidare över Tjörn genom Stenungsund mot Ödsmål och tillbaka till Lilla Edet. Vid Backamo beställde vi isolermattor till framrutorna på Hb.n.
Utnyttja alla tillfällen att ha roligt, man vet inget om framtiden.
Ha en trevlig sommar, träffas vi har vi alltid något att bjuda på, om inget annat så en slät kopp.

Uno

Toppen