• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp!!! Mobil utomlands

F

F.d. 50035

Guest
Hjälp!!! GASOL utomlands (Mobiltelefon)

Nu ändrar jag spörsmålet till Gasolfrågan...
Vi fick med en adapter till gasoltuber när vi köpte vår bil.

Hur fungerar detta då med tuberna?

Fyller de på tuberna medan man vänta- kan de fylla på v år svenska tub med adapterns hjälp
eller måste vi köpa tuber utomlands?

Var köper man gasol i respektive länder på väg ner till Spanien?
Inte bensinmackar väl....

-----------------------------------------------------------------------------
Gammal besvarad fråga

När jag är i Spanien, ska det till något landsnr för att andra i Spanien ska nå min mobil ?

Jag tänkte nämligen sätta en lapp med mitt mobilnr på hundarna ifall det som inte får hända händer... där nere

Senast redigerad av en moderator:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp!!! Mobil utomlands

Jag antar att du har ett svenskt abonnemang och då är det +46
Jag har i adressboken försett alla mina kontakter med landsnummer så behöver man inte tänka på om man är i Sverge eller något annat land när man skall ringa eller skicka SMS.

Nu är jag övertydlig: ett mobilnummer 0701 123456 anges då med +46701123456

F

F.d. 50035

Guest
Sv: Hjälp!!! GASOL utomlands (Mobiltelefon)

Jag har i adressboken försett alla mina kontakter med landsnummer så behöver man inte tänka på om man är i Sverge eller något annat land när man skall ringa eller skicka SMS.

Tack för svar!

Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Helt rätt men alla har inte + på en vanlig telefon och då är det 0046701123456 som gäller.

Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Helt rätt men eftersom det gällde en mobiltelefon så finns + på nollan som då hålls inne någon sekund som då omvandlar nollan till +

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Men Spanjoren som hittar det Svenska mobiltelefonnummeret på den bortsprungna hunden kanske inte har mobiltelefon och då är det 00 som gäller.

F

F.d. 2755

Guest

Hej

När jag är på Teneriffa köper jag ett spansk nummer. Gå in på vilken teleförsäljare som helst. Din egen mobil pratar du in ditt spanska nummer på så kan dom ringa dit. Du byter ditt spanska chipp i din telefon. Det blir billigt för dig för det kostar ej så mycket när du ringer inom Spanien. Dina svenska vännerf som ringer till dig får betala själv samtalen. När jag ringer till Sverige så går jag till spanska posten där dom har telehytter som man kan ringa billigt tillSverige. När du sen ska skriva telenumret på hunden så skriver du bara nummret ej landsnummer.
Frida

Toppen