F
F.d. 22081
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Dukato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,3 multi
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Sharky
Husbilsmodell: M 6
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Motor
Hjälp kan någon hjälpa mig har en dukato 07 2,3 med startproblem.
Då jag kört en längre sträcka ca 30-50 mil nonstopp så morgonen där efter så vill bilen inte starta och när den starta så går den på 2-3 cyl,ryker som en skogsbrand,tar ej gas bara bluddrar så det är bara att sitta å vänta en stund 3-6min sen går allt som det skall igen.Jag har haft detta fel sen bilen va ny och verkstan kommer inte nån vart,har bytt egr- ventil till ingen nytta.Vad skall jag göra tålamodet är snart slut,var skall jag vända mig? någon som vet?har någon haft samma fenomen?? Tacksam för allt.Mvh Anders Ax
P.s Det går även att maila mig direkt (andaxe1@hotmail.com)

Chassiemodell: Dukato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,3 multi
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Sharky
Husbilsmodell: M 6
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Motor
Hjälp kan någon hjälpa mig har en dukato 07 2,3 med startproblem.
Då jag kört en längre sträcka ca 30-50 mil nonstopp så morgonen där efter så vill bilen inte starta och när den starta så går den på 2-3 cyl,ryker som en skogsbrand,tar ej gas bara bluddrar så det är bara att sitta å vänta en stund 3-6min sen går allt som det skall igen.Jag har haft detta fel sen bilen va ny och verkstan kommer inte nån vart,har bytt egr- ventil till ingen nytta.Vad skall jag göra tålamodet är snart slut,var skall jag vända mig? någon som vet?har någon haft samma fenomen?? Tacksam för allt.Mvh Anders Ax
P.s Det går även att maila mig direkt (andaxe1@hotmail.com)