F
F.d. 5824
Guest
Hej alla,
Det är säkert fler som vill bolla idéer på vad en bil borde kosta. Så, här kan man ju passa på. I vanliga fall brukar man ju alltid kunna få en ganska bra uppfattning om vad saker och ting är värda genom att kika på Blocket. Idag är priserna på husbilar bokstavligt talat helt galet. Det finns bilar som som verkar vara rätt så lika varandra, ändå skiljer det upp mot 120% i pris. Nåja, det är inte meningen med tråden att reda ut den sörjan, folk får ju begära vad dom vill för sina pärlor.
Här kommer min bil som ni gärna får tipsa om vad ni tycker den är värd (med tanke på att ni inte har sett den utan endast får gå på min text.
Fiat Eura Mobile
Årsm. 1993
Importerad 2008
18 000 mil
Nyservad (bytt kamrem)
Splitter nya året runt däck (precis vad jag ville ha)
Diesel (drygt 5k i skatt)
450kg lastvikt (går det att regga om om man har en totalvikt på 3100 i dagsläget?)
6 sovplatser samt lagliga sittplatser
Markis
Backkamera (sv)
Kassetttoa (med trasig pump, 250kr?)
Cykelställ
Ny extra stor kyl med frysfack
Taklucka med fläkt
Två stora gasolflaskor (en genomskinlig)
CD-stereo med fjärr
Ett bodelsbatteri (brukar det vara två!?)
Pris: 80 000kr
Skicket är nog helt normalt. Klart att den är avänd men inte mer sliten än snittet. Då räknar jag med att snittskicket på husbilar är högre än vanligt.
Ägaren köpte bilen för 85 i höstas o har lagt ned ca 20k på renovering, service, kylskåp, taklucka mm.
Här är den bil på Blocket som mest påminner om den vi tittade på.
Det är säkert fler som vill bolla idéer på vad en bil borde kosta. Så, här kan man ju passa på. I vanliga fall brukar man ju alltid kunna få en ganska bra uppfattning om vad saker och ting är värda genom att kika på Blocket. Idag är priserna på husbilar bokstavligt talat helt galet. Det finns bilar som som verkar vara rätt så lika varandra, ändå skiljer det upp mot 120% i pris. Nåja, det är inte meningen med tråden att reda ut den sörjan, folk får ju begära vad dom vill för sina pärlor.
Här kommer min bil som ni gärna får tipsa om vad ni tycker den är värd (med tanke på att ni inte har sett den utan endast får gå på min text.
Fiat Eura Mobile
Årsm. 1993
Importerad 2008
18 000 mil
Nyservad (bytt kamrem)
Splitter nya året runt däck (precis vad jag ville ha)
Diesel (drygt 5k i skatt)
450kg lastvikt (går det att regga om om man har en totalvikt på 3100 i dagsläget?)
6 sovplatser samt lagliga sittplatser
Markis
Backkamera (sv)
Kassetttoa (med trasig pump, 250kr?)
Cykelställ
Ny extra stor kyl med frysfack
Taklucka med fläkt
Två stora gasolflaskor (en genomskinlig)
CD-stereo med fjärr
Ett bodelsbatteri (brukar det vara två!?)
Pris: 80 000kr
Skicket är nog helt normalt. Klart att den är avänd men inte mer sliten än snittet. Då räknar jag med att snittskicket på husbilar är högre än vanligt.
Ägaren köpte bilen för 85 i höstas o har lagt ned ca 20k på renovering, service, kylskåp, taklucka mm.
Här är den bil på Blocket som mest påminner om den vi tittade på.
Senast redigerad av en moderator: