Kalle & Eini
HBK Medlem
Vår kyl/frys har tappat kyleffekten.
Hur sotar jag skorstenen?
Kan kylmediet vara under min, hur kollar jag det?
Hur sotar jag skorstenen?
Kan kylmediet vara under min, hur kollar jag det?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kör denna sökning på tuben, massor av filmer som visar hur man gör.Hur sotar jag skorstenen?
Går inte att kolla. Systemet är helt slutet.Kan kylmediet vara under min, hur kollar jag det?
Eller skräp i gasenJag har aldrig sotat min kyl, däremot demonterat brännare o dysa för rengöring, detta ihop med ventilationsfläktar samt filter efter gasolflaskorna har hållt igång min kyl/frys bra.
Måste man sota brännkammaren regelbundet så är det troligtvis en konsekvens av något problem med brännaren.
Hej.Jag har aldrig sotat min kyl, däremot demonterat brännare o dysa för rengöring, detta ihop med ventilationsfläktar samt filter efter gasolflaskorna har hållt igång min kyl/frys bra.
Måste man sota brännkammaren regelbundet så är det troligtvis en konsekvens av något problem med brännaren.
Vid varmt väder brukar ett fläkt-kit från t.ex. Dometic nästan vara ett måste för att hålla igång kylningen på kylskåpets baksida.
Vilken utomhustemperatur är det där du är? Pröva att stänga av kylen ett par timmar och starta sedan igen. Står bilen plant?Hej.
Jag har dubbla fläktar lågan brinner bra enligt mitt tycke. Den håller inte kallt varken med el gasol eller 12 volt.
Får du någon kyleffekt överhuvudtaget?Hej.
Jag har dubbla fläktar lågan brinner bra enligt mitt tycke. Den håller inte kallt varken med el gasol eller 12 volt.