• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med resrutt från Tyskland

F

F.d. 14489

Guest
Vi ska hämta ny husbil i Mannheim 25 oktober vi vill ha hjälp med närmaste och billigaste rutt hem till Kungsbacka, färja? Bro? etc. Vi är lite nybörjare och är tacksamma för alla tips. Bosse & Lotta Kungsbacka:yes:

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hjälp med resrutt från Tyskland

Ta Puttgarden Rödby då kan ni passa på att fylla på förråden i Bordershoppen.
Nog inte speciellt stor skillnad mellan alternativen. Ta det lugnt och njut av första turen.:)

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vi ska hämta ny husbil i Mannheim 25 oktober vi vill ha hjälp med närmaste och billigaste rutt hem till Kungsbacka, färja? Bro? etc. Vi är lite nybörjare och är tacksamma för alla tips. Bosse & Lotta Kungsbacka:yes:

Från rc Reisemobil Center Mannheim GmbH ?

Ska ner till Mannheim den 15:e :D

Skaffade brobizz med klubbrabatt, tjänar in den på hemresan och nästa sommar bär det av söderut. Raka spåret norrut, Puttgarden - Rödby - Öresundsbron. Brukar vara många vägarbeten runt Bremen så försök pricka den sträckan när det inte är mycket trafik.
Blir första gången med bron för mig, har tagit färjan tidigare men tröttnat på Danmarksbiten till Helsingör.

Peter :)

Senast ändrad:
F

F.d. 24374

Guest

Hej, ta A5 norrut förbi Frankfurt, fortsätt på A7 till Hamburg, du slipper vägarbete runt Bremen, men kommer inte undan Hannovers vägbygge.
Resten går som på räls via Puttgarden- Rödby.
Men du ska veta att det inte är världens roligaste resa på tyska motorvägar,
du kommer att träffa tusentals tunga lastbilar som försöker köra om dig
Harald

F

F.d. 55397

Guest

Vi har väl en förskärlek för rutten beskriven ovan, snabbt o enkelt med minimalt med anpassning till färjetider.

Sen kan det vara intressant med omväxling o åka via Fredrikshamn, Helsingborg/Helsingör eller ta Danska broarna via Kolding och söderöver. Att ha koll på vägjobb är en fördel.

Man kan ha lite parametrar som fika/ smörgåsbord/ rast men det är ganska jämt skägg mellan alternativen även om vi alla har favoriter

F

F.d. 13050

Guest

åker man tvärsöver och förbi Berlin och Rostock-Trelleborg ngt längre men jag upplever det som bättre vägstandard

Toppen