• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med goda .råd

G

Granducan

Guest
Har planer på att byta husbil och har blivit intresserad av en Mc Louis Tandy-08.
Jag vet inte så mycket om Mc Louis mer än att det är en "lågprisbil" men inredningen är genomtänkt och vad jag vet kan inte det maskinella vara sämre då det tydligen är samma Fiat i grunden som på så många andra bilar.
Hoppas det finns nån som vet mer om Mc Louis och kan berätta både ris och ros innan jag tar beslutet om "ny" husbil.:twitcy:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp med goda .råd

Inget fel på denna bil. Alla detaljer är samma på alla husbilar. Samma toa , vask , spis , skåplås , elsystem , värmare osv. Även bilen är samma som de flesta bygger på. Lågpris är det väl pga att italienarna har låg timlön jämfört med tyskar.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Hör gärna av dig till undertecknad eller kolla in på McLOUISklubbens hemsida, under funktionärer, där finns det fler som kan svara på dina frågor.

mclouisklubben.se

ps. vi är inne på vår andra mclouis

Janne

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Alla detaljer är samma på alla husbilar. Samma toa , vask , spis , skåplås , elsystem , värmare osv.

Detta är helt fel!

Det är en extrem skillnad mellan de sämsta , vask , spis , skåplås , elsystem , värmare osv, och de bästa på marknaden.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Om det är så att det är " extrem skillnad på .....", ja då är det tur att McLOUIS, INTE har dessa "extremt dåliga" , vad det gäller lucka, lås eller annat. Varken vår första från 2005 eller nya från 2012.

ha de............:bye:

ps. köp bilen och bli medlem i Sveriges största märkesklubb

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

ja då är det tur att McLOUIS, INTE har dessa "extremt dåliga" , vad det gäller lucka, lås eller annat. Varken vår första från 2005 eller nya från 2012.

Jag har inte tittat på Mclouis, så jag kan inte och har heller inte uttalat mig om dessa bilar.

Jag bara konstaterar att:
Alla detaljer är samma på alla husbilar. Samma toa , vask , spis , skåplås , elsystem , värmare osv.
är rent felaktigt och måste bemötas då någon fatkist kan tro på detta i annat fall.

Jämför med tex Morelo, Concorde eller Niesmann, i viss mån Eura.
DÄR kan man se hur det kan se ut om man som tillverkare kostar på hög kvalitet.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

De flesta vanliga bilar har delar från samma underleverantör det gäller även husbilar. Nästan alla husbilar innehåller samma delar. Här handlar det om bilar under 1mille. De lyxbilar som anges här är ovanlig och har speciella lösningar och lyxigare variant från samma leverantörer.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Här handlar det om bilar under 1mille. De lyxbilar som anges här är ovanlig och har speciella lösningar och lyxigare variant från samma leverantörer.

Ja visst är det så, men varför skrev du inte det då i ditt första inlägg?

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Visst skiljer det mellan olika husbilar och om man tror att man får samma kvalitet på instegsbilar som på dyrare kvalitetsbilar är man nog litet blå i ögonen. Om man tittar litet närmare på material, beslag och hur man fäster saker samt hur olika tillverkare löst konstruktioner så skiljer det ganska mycket. Allt detta märks vid längre tids bruk. Om man sedan tar reda på hur många timmar olika bilar tar i fabriken så ser man också hur det skiljer på hur mycket tid man lägger på kontroller mm.
Det är säkert så att spisar värmare och kylskåp i stort är samma i grunden men tittar man sedan på hur de installerats i bilen blir det stora skilnader igen. Det är helheten som räknas och där finns inga genvägar. Du får vad du betalar för men man kan ju nöja sig med mindre och då är många instegsbilar klart mycket för pengarna men inte lika mycket som en kvalitetsbil.

F

F.d. 53053

Guest

Hej
Vi har en Mclouis Tandy 09 och vi har inte haft några problem med denna, tvärt om mycket nöjda med den, det är som dom skrivet att inredningen är nästan identiska med andra, dom ligger bra till prismässigt
mvh
Gert

G

Granducan

Guest

Tack för alla kloka ord. Jag vet att det är skillnad på en Rolls Royce och en Volvo och inser att det är likartat när det gäller husbilar. Jag är inte ute efter någon lyx då varken min plånbok eller mitt intresse tillåter det. Men jag vill ha en bra husbil med kloka lösningar till ett bra pris och då jag inte fått några direkta negativa åsikter Mc Louis så kanske jag gör att bra val.:dog:
Jag är ny i klubben men känner att jag kommer att ha mycket glädje och nytta av er alla i framtiden.
Nu längtar jag bara till våren och roar mig med planering av resor under tiden.:spinny:

F

F.d. 29925

Guest

Tack för alla kloka ord. Jag vet att det är skillnad på en Rolls Royce och en Volvo och inser att det är likartat när det gäller husbilar. Jag är inte ute efter någon lyx då varken min plånbok eller mitt intresse tillåter det. Men jag vill ha en bra husbil med kloka lösningar till ett bra pris och då jag inte fått några direkta negativa åsikter Mc Louis så kanske jag gör att bra val.:dog:
Jag är ny i klubben men känner att jag kommer att ha mycket glädje och nytta av er alla i framtiden.
Nu längtar jag bara till våren och roar mig med planering av resor under tiden.:spinny:

Nog bara du själv som avgör vad som passar just dina behov och förväntningar.
Men rent allmänt så är det nog så att just efter första bilen vet man "nästan" vad som passar bäst.:)

G

Granducan

Guest

Detta blir tredje husbilen och jag har varit nöjd även med de tidigare en gammal Heku och den nuvarande, en Roller Team Granduca. Men man förändras med åren och vill ha nya smartare lösningar inte minst då sängen, då en viss familjemedlem har blivit lite större. Kanske beroende på tidigare husbilsresor då mat är ett stort glädjeämne hos oss. Min ursprungliga fråga var nog mera menad att får veta andras erfarenhet med just Mc Louis bilar i almänhet. Jag är tacksam för alla vinklingar och tankar från er alla............:twitcy:

Toppen