• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med bostad/husbilsplats vid Frihamnen, Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vår dotter (32) har fått ett tillfälligt jobb som assistent vid inspelning av kortare TV-serie med början 2 mars till 25 april. Eftersom hon inte har några kontakter eller känningar i Stockholmstrakten börjar läget bli desperat. Jag tänkte därför höra om det finns någon här på HBK som känner till någon form av övernattningsmöjlighet inte alltför långt från Frihamnen. Även några dagar är till hjälp så att hon förhoppningsvis kan hitta något alternativ väl på plats.

Vi har också funderat på alternativet att bo i husbilen om det fanns någon uppställningsplats i närheten av Frihamnen. Tösen saknar körkort så det får bli jag som kör upp bilen i så fall. Jag lär också få åka upp någon gång under perioden för att titta till det hela innan jag slutligen kör hem bilen 25 april.

Alla förslag om boende mottages med tacksamhet.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Skall kolla detta. Google hänvisade till något i Småland men vidare sökning gav en träff söder om Stockholm.

Hum, 16250:- blir snudd på hela nettolönen för det jobbet. Med bussbiljetter så blir det förlust. Inte bra. Men ett tips i alla fall.
 
Senast ändrad:

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Vår dotter (32) har fått ett tillfälligt jobb som assistent vid inspelning av kortare TV-serie med början 2 mars till 25 april. Eftersom hon inte har några kontakter eller känningar i Stockholmstrakten börjar läget bli desperat. Jag tänkte därför höra om det finns någon här på HBK som känner till någon form av övernattningsmöjlighet inte alltför långt från Frihamnen. Även några dagar är till hjälp så att hon förhoppningsvis kan hitta något alternativ väl på plats.

Vi har också funderat på alternativet att bo i husbilen om det fanns någon uppställningsplats i närheten av Frihamnen. Tösen saknar körkort så det får bli jag som kör upp bilen i så fall. Jag lär också få åka upp någon gång under perioden för att titta till det hela innan jag slutligen kör hem bilen 25 april.

Alla förslag om boende mottages med tacksamhet.

Det finns en husbilscamping i Tantolunden (Boka husbilsplats eller stuga - Långholmens husbiilscamping Stockholm sök en bit ner på sidan) som har öppet året runt. Bra mycket närmare än Flatenbadet. Men det blir till att åka buss och tunnelbana för att komma till Frihamnen.

MVH
Hans
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det finns en husbilscamping i Tantolunden (Boka husbilsplats eller stuga - Långholmens husbiilscamping Stockholm sök en bit ner på sidan) som har öppet året runt. Bra mycket närmare än Flatenbadet. Men det blir till att åka buss och tunnelbana för att komma till Frihamnen.

MVH
Hans

Vore ju lite tråkigt om ställplatsen används till permanentboende i nästan två månader, det ligger väl inte riktigt i tanken med en sådan?
Det är ju ont om ställplatser som det är i Stockholm!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Disponerer ikke innstillingen et område hvor de har sine saker oppstillt under perioden? Kunne det være mulig å ha husbilen der? Just en tanke.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Ängeby camping stuga/husbil. Drygt en timma restid med SL. Tunnelbana från Ängbyplan. Kanske ett alternativ.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tack för alla tipsen. Jag skall undersöka dessa.

Det kan hända att tösen kan fixa ett par olika boenden som tillsammans täcker merparten av inspelningsperioden. Med lite tur kanske hon kan klara hela perioden så att jag slipper åka upp. Filmbolaget har tydligen hyrt någon lokal som ligger i ett låst område där man inte får övernatta så den möjligheten tycks vara stängd.
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
Vore ju lite tråkigt om ställplatsen används till permanentboende i nästan två månader, det ligger väl inte riktigt i tanken med en sådan?
Det är ju ont om ställplatser som det är i Stockholm!

Varifrån har du fått att Tanto och Långholmen skulle ha STÄLLPLATSER?
Det är ju båda husbilscampingar!

""Välkommen att boka husbilsplats eller stuga hos oss
Våra campingplatser finns på Långholmen och i Tantolunden i Stockholm."
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Nu har vi lyckats pussla ihop bostadsfrågan så allt är klappat och klart så det som återstår är att tacka för engagemanget här och alla tips som inkommit.

Här tänkte jag också stänga tråden men hittar inte hur jag gör detta. Några tre punkter och nedåtpil hittar jag inte som jag läste i någon tråd vid sökning på att stänga tråd.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Tråden stengt - det er i menyen under ... på toppen av siden, ikke på hvert innlegg som det var i vB.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen