• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp, Kylskåpsproblem

F

F.d. 24351

Guest
Hejsan,

Mitt kylskåp fungerar inte på gasen, jag lämnade in kylskåpet för sotning i våras men det är först nu som jag använder gasen. Det är varmt i skorstenen så det verkar vara låga men kylskåp håller en temp på 16-18grader:mad:
På el fungerar det utmärkt inga problem alls.
Kylskåpet är från 2003 och heter Dometic RM6401

Är det någon som råkat ut för detta?

Är det någon som har ett bra tips på någon som är duktig på att laga kylskåp i 3-stads området eller i Göteborg?

Buhring
 
R

Resenären

Guest
Sv: Hjälp, Kylskåpsproblem

Jag råkade ut för detta i Spanien, kanske för att jag där använder butan.
Du skriver att du haft den till sotning, men jag skulle iallafall ända prova följande.
Åk nån stans där du har tillgång till tryckluft. Ta loss gallret på utsidan och eventuella skydskåpor. Blås rent runt munnstycket ordenligt. Rostflagor kan ha lagt sig där trotts tidigare sotning.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Hjälp, Kylskåpsproblem

Hej jag tror att det hänger koppar plåt i värmeröret kolla sådet finns eller om det fallit ner ,det hänger högst upp i röret .
Sommarhälsningar Yngve
 
F

F.d. 24351

Guest
Sv: Hjälp, Kylskåpsproblem

Nu har jag blåst rent och grejat men det hjälpte föga, nu har jag pluggat in 240V och tempen är nere på 5 grader....

Har beställt tid på Electroservice i U-A på fredag så vi får väl se vad domen blir?? Någon som erfarenhet utav dom??

Buhring
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.584
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hjälp, Kylskåpsproblem

Har du termostatstyrd gasoltemp??
Om du har det skulle det kunna vara att det hela tiden bara är pilotlågan som brinner och den stora lågan aldrig flammar upp.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 24351

Guest
Sv: Hjälp, Kylskåpsproblem

Hej igen!

Då var problemet löst, dom felsökte en stund och kom fram till att det var fel på munstycket så nu är det utbytt och kylen fungerar igen:spinny:

Trevlig helg på er//Buhring
 
Toppen