• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp jag har gjort bort mej.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
:mad:Idag skulle jag vara duktig och fixa till i "garaget" på husbilen.
Vi har en Eura mobil 665 -97 med två utvändiga luckor.
Där lyckades jag låsa in nycklarna till bodelen vilka vi bara har
en uppsättning av. :)Lugnt trodde jag bara att lyfta bort madrassen tilll
dubbelsängen och sen lyfta botten. Men ack vad jag bedrog mej den
var poppnitad med massor av nitar. Ni alla duktiga och kunniga husbils
grabbar har ni något tips ?? Sen blir det till att göra reservnycklar kan ni tro.
Detta klantiga problem lär jag aldrig göra om.:aja:
Men hur tar jag mej ur det ??????????????????
MVH Gunilla:wall:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp jag har gjort bort mej.

En dyktig låsesmed kan klare å dirke opp låsen. Et annet alternativ på den generasjon låser er om en kan tre inn et verktøy og trykke tilbake låsklingen, det er ikke en aktiv sperre mot dette den gangen. Det finnes hos noen forhandlere en nøkkel som brukes når låsecylinderen skal flyttes, denne kan ta ut cylinderen og så¨kan en åpne låsen.

Biltyvenes teknik funker også, men da må en bytte lås og cylinder etterpå - stor skruvmeisel i nøkkelhullet og brutal makt. Med en drill kan en ofre cylindelen og beholde selve låsen, men begge disse er for destruktive for meg.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Om det är som på denna bilden som du har i ditta garage :
husbil-image-3983-1233255085.html
och om du kan komma ihåg om du har sett en lös värmeslang i garaget så hade jag ryckt ur den ventilen/luftutblåstet som är i mitten vid sängarna och då borde man kunna fiska till sig nycklarna med en pinne med en magnet på men då vill det till att slangen ligger i garaget och inte i en mellanvägg .

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tack för råden men inget av dom funkade. Vi har ägnat kvällen åt att riva ut den tvärställda
dubbelsängen. Sen såga upp ett hål stort nog för att få ner armen och sen med hjälp av en
stålpinne med krok "fiska" upp nycklarna. Det lyckades efter 3:e försöket phu ! sen såga till
en ny brädbit och skruva fast den över hålet.Det blev sen renbäddat och städning så nu märks
inget av min blunder. Imorgon bär det iväg till en nyckel tillverkare för att få en uppsättning till
av nycklarna. Ha en trevlig kväll och helg.
MVH Gunilla

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Ja så det kan bli! Kommer ihåg sommaren för två år sedan när vi var i Grekland, den lilla sonen som är autistisk, ville inte vara med längre, så han låste helt sonika dörren och ingenstans kunde vi komma in!
Vi försökte med allt möjligt, vu mutade honom med godis, bad i poolen, you name it, allting, inget funkade, vi hittade en husvagn som var av samma märke som vår husbil, men deras nycklar funkade inte heller!
Hur slutade det då? Jo, till slut tyckte han att det var tråkigt att sitta i bilen själv så han låste upp!
Efter det har vi alltid reservnycklar gömda utanför bilen, och inget ont som inte för något gott med sig, det var många som ville prata med den tokiga svenska familjen efter det!
Ha det bra i helgen, vi syns på vägarna, familjen Åhnbrink

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

:yes:Vill bara tala om att idag fixades det reservnycklar i Mantorp.
Trots min blunder lämnade maken över dom till mej med
-varsågod nu har du egna nycklar ! Så tydligen litar han på
att jag aldrig gör ett misstag 2 gånger.:twitcy:
Gunilla:bock::msn_embarrassed:

Senast ändrad:

murphy

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2026

Så det blir ibland Gunilla, men slutet gott allting gott som det heter.
Hoppas ni får en härlig resa nästa helg, ska bli kul att läsa om den sen för det verkar som det finns en hel del roliga saker att göra i närheten av campingen.

Ha en trevlig mors dag i morron, eller snarare idag själv ska jag sova ett par timmar.
By by Eva

Senast ändrad:
Toppen