F
F.d. 25404
Guest
Hej!
I morgon så hämtar vi ut vår husbil som vi beställde på Elmia-mässan, en Carado T348!
Vi har endast hyrt en husbil över en helg tidigare, så vi kan/vet ingenting...
Nu i veckan ska vi utrusta husbilen för att ta en premiärtur till påsk.
Det vi har fixat är en lätt servis och några redskap - men det mesta fattas.
Det finns ju en hel del i campingbutiken, men det känns väldigt dyrt... Utemöbler och bord tänkte vi köpa där då vi har 20% på ett köp när vi hämtar husbilen.
Har ni en "matta" under utemöblerna? (har sett på bilder att en del har det)
Grill? Gillar ju att grilla med kol, men finns det små smidiga kolgrillar som inte blir så varma utanpå? Har man något slags bord under - om den inte står på ben förstås
Är det enklare med gasolgrill även om det inte blir samma känsla? Ska man testa med engångsgrillar tills vi bestämmer oss?
Verktyg? Vi är väl inte så värst tekninska ska erkännas, men jag antar att det kan vara bra att ha en liten verktygslåda... vad "ska" vara i den?
Det brukar bli dyrt att "komma på" längs färdvägen vad man skulle ha haft/behövt har jag en känsla av så kom med era bästa förslag!
Det är här vi behöver hjälp, vad behöver vi?
Vad kan man inte vara utan och vart finns detta till bra pris?
Ha en underbar kväll!
AnnSofie och P-G Sniwe
I morgon så hämtar vi ut vår husbil som vi beställde på Elmia-mässan, en Carado T348!
Vi har endast hyrt en husbil över en helg tidigare, så vi kan/vet ingenting...
Nu i veckan ska vi utrusta husbilen för att ta en premiärtur till påsk.
Det vi har fixat är en lätt servis och några redskap - men det mesta fattas.
Det finns ju en hel del i campingbutiken, men det känns väldigt dyrt... Utemöbler och bord tänkte vi köpa där då vi har 20% på ett köp när vi hämtar husbilen.
Har ni en "matta" under utemöblerna? (har sett på bilder att en del har det)
Grill? Gillar ju att grilla med kol, men finns det små smidiga kolgrillar som inte blir så varma utanpå? Har man något slags bord under - om den inte står på ben förstås
Är det enklare med gasolgrill även om det inte blir samma känsla? Ska man testa med engångsgrillar tills vi bestämmer oss?
Verktyg? Vi är väl inte så värst tekninska ska erkännas, men jag antar att det kan vara bra att ha en liten verktygslåda... vad "ska" vara i den?
Det brukar bli dyrt att "komma på" längs färdvägen vad man skulle ha haft/behövt har jag en känsla av så kom med era bästa förslag!
Det är här vi behöver hjälp, vad behöver vi?
Vad kan man inte vara utan och vart finns detta till bra pris?
Ha en underbar kväll!
AnnSofie och P-G Sniwe