• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp en student med husbilsfrågor..!

F

F.d. 5423

Guest
Hej alla!
Jag studerar informationsprogrammet vid universitet i Karlstad, och min studiegrupp har fått ett mission impossible (?) från läraren. Vi ska planera en kampanj för att "Öka husbilsanvändandet hos unga".
Inte helt lätt.

Just nu försöker vi göra en omvärldsanalys, så om ni vet någon sida där det finns någon form av husbilsstatistik skulle det vara super!

Vi har inte riktigt hittat vilken målgrupp husbilsförsäljare riktar sig till (men vi har våra misstankar), hur många husbilar det finns i Sverige, hur många husbilar som årligen säljs (eller köps) i Sverige, etc.

Det enda vi egentligen vet om husbilar idag är att det:
-är dyrt
-är inte särskilt attraktivt bland unga (20-30år)
-säkert är praktiskt
-skapar gemenskap

Skulle ni vilja hjälpa oss med vårt uppdrag?

/Lisa (med flera)

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp en student med husbildfrågor..!

Gå in på Google och sök på husbilstidningar, husbilsstatistik, husbilsklubbar och liknande.

F

F.d. 6657

Guest

Hej Lisa!

Jag tycker att din lärare gav er en härlig uppgift,
"Öka husbilsanvändandet hos unga", super bra.
Jag levde på sjuttiotalet när flower/ power och windsurfers
alltid hade husbil. Visserligen var jag bara tonåring, men
man så dom åka runt i VW bussar och Fordtransit mm.
Och det vara bara ungdomar, visserligen många år sedan!