• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp! Bortflugen navkapsel.

F

F.d. 9075

Guest
För två veckor sedan åkte jag från Borås till Hornborgasjön för att se på tranor och då har tydligen navkapseln tagit till flykten också!:bye:
Märkte det idag och letade efter en ersättare men de säljs i 4 pack för en tusenlapp! Vet någon om de finns att köpa endast en styck någonstans i närheten av Borås? Tacksam för hjälp./Mia
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Det er billiger å kjøpe et sett på 4 kapsler på Biltema enn en orginal. Men ordinalkapsel på Fiat skal ikke kunne falle av, de fleste modellene festes med hjulboltene.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Hur ser dom ut? Bild?
Jag har TRE dyra navkapslar som bara ligger och skräpar.
 
F

F.d. 9075

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Ser ut så här, 15".
 

Bilagor

  • Hjulsida.jpg
    Hjulsida.jpg
    4,5 KB · Visningar: 1.024

kentsynne

HBK Medlem
Inlägg
126
Kommun
Mark
HBK-Nr
5161
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

ser ut att vara samma som Forsberg fritidscenter har i Hyssna jag tror han säljer dom styckvis för några hundralappar
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Hoppar in med en fråga. Har tappat 2 st de trycks bara på plats. Är det någon som har ett bra förslag så att jag kan fäste dem på något bra sätt. Så jag slipper tappa flera.
Ha det
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Har en litt annen variant på min Flair, der sitter den en bøyle festet med hjulmutterne og kapselen er skrudd fast i denne bøylen med en insexa.

På den Winnebago jeg har i Australia er kapslene festet med ekstra mutter på hjulboltene - litt plunder når en skal ha av kapselen :D, men nesten som på Flair.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Synd att det var 15 tum.
Jag har tre sådana men 16 tum.
Bortskänkes mot fraktkostnad.

Förra ägaren till min gamla bil borrade och gängade hål i centrum.
Man borrar ett litet hål i nya navkapseln och säkrar den sedan med bult M10 och bricka. Det var dom jag glömde när kapsel nr 4 försvann.
Nu har jag bytt till samma färg som bilen OCH SKRUVAT FAST DOM.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Hoppar in med en fråga. Har tappat 2 st de trycks bara på plats. Är det någon som har ett bra förslag så att jag kan fäste dem på något bra sätt. Så jag slipper tappa flera.
Ha det
Kan bara hålla med övriga som nämnt bultband. Använder det sen länge och dom fungerar perfekt, inga tappade navkapslar. Byt ut dom efter en sommar då dom blir torra och sköra av sommarvärmen.
Gunilla
 
F

F.d. 29783

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Hej!
Vi köpte styckvis på GH Husvagnar i Ulricehamn. Egentligen säljer de bara i 4 pack men vi fick köpa en när vi berättat om problemet och att säkert fler vill styckvis. Mycket tillmötesgående personal.
/ Eva
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Jag har en som ligger hemma om du åker för bi gävle så får du den.
Kan skicka men jag tror att frakten blir lika dyr som att köpa en till stycke pris.

Du kan maila om du är intreserad
r-qvist@algonet.se

M V H
Lasse r
 
Senast ändrad:
F

F.d. 16024

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Köpte ny bil i jönköping & upptäckte i Piteå att en hade trillat av & 2st satt på sniskan, hade tänkt pocka av dom andra men nu då du säger att du är villig att sälja dom så är jag intresserad av 2st.
sen kommer jag att använda buntband
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

I 1999 købte jeg 2 x 4 navkapsler ( 2 x 100,- dkr) , til min Ford hussbil.
Har stadig 6 stykker - heraf 4 på husbilen :).
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Hjälp! Bortflugen navkapsel.

Flytta ut spännringen till yttersta fästena då sitter dom fast montera dom i solen för det är ett H.. att få dit dom... men som sagt dom sitter...
 
Toppen