Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Länsförsäkringar har knepiga villkor kring detta men inte andra bolag vad jag hört så länge försäkringstagaren är med på resan.En stilla undan, bara i all välmening: Vad säger försäkringsbolaget om att någon annan än försäkringstagaren – eller en denne närstående person – kör bilen.
Bör kontrolleras noga, så att man inte sitter med skägget i brevlådan, om olyckan skulle vara framme.
Påle
De flesta försäkringsbolag medger utlåning av bil, åtminstone tillfälligt, så länge den som kör har rätt behörighet och i övrigt uppfyller kraven för att framföra fordonet. Så här skriver exempelvis LF, som verkar ha den hårdaste skrivningen:En stilla undan, bara i all välmening: Vad säger försäkringsbolaget om att någon annan än försäkringstagaren – eller en denne närstående person – kör bilen.
Bör kontrolleras noga, så att man inte sitter med skägget i brevlådan, om olyckan skulle vara framme.
Påle
Trafikförsäkringen gäller alltid för den är det lag på att ha.De flesta försäkringsbolag medger utlåning av bil, åtminstone tillfälligt, så länge den som kör har rätt behörighet och i övrigt uppfyller kraven för att framföra fordonet. Så här skriver exempelvis LF, som verkar ha den hårdaste skrivningen:
"Bilförsäkringen gäller för de som bor på samma adress. Du kan också låna ut din bil tillfälligt till någon annan förare utan ersättning, men grundregeln är att du som försäkringstagare är bilens huvudsakliga förare. Därför gäller inte bilförsäkringen om du lånar ut bilen under en längre tid."
Några dagars hemresa kan inte betraktas som längre tid. Men slå en signal till ditt bolag Eva. Tror absolut inte det ska vara något problem.
Japp, den gäller ovillkorligt, även om en biltjuv snor bilen och krockar! Det är det övriga skyddet, inte minst vagnskada, du ska höra om. Sen är Blaser en säker chaufför, (dessutom en trygg skåningTrafikförsäkringen gäller alltid för den är det lag på att ha.
Försäkringen gäller som vanligt.Japp, den gäller ovillkorligt, även om en biltjuv snor bilen och krockar! Det är det övriga skyddet, inte minst vagnskada, du ska höra om. Sen är Blaser en säker chaufför, (dessutom en trygg skåning) så du får en klippa bak ratten! Men oturen kan alltid vara framme.
Hej, inte minst för X antal år sedan när vi här började bli oense om självrisken på glasförsäkringen hos Länsförsäkringar, och då kom fram till att det fanns ett otal varianter i olika län helt enkelt... Men de fixade väl till lika självrisk efter protester och obekväma frågor från de som hade sämst/dyrast sjävrisk i olika län har jag för mig.Länsförsäkringsgruppen är en svensk federation som består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag, och både premier och villkor kan variera stort mellan de olika LF-bolagen.
Pålle
Där jag en gång i tiden hade min plåtis försäkrad hos LF i Skåne var det 10.000kr extra i självrisk om min särbo körde även om jag var med. Har hört att det varit samma på flera andra håll hos LF.Länsförsäkringsgruppen är en svensk federation som består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag, och både premier och villkor kan variera stort mellan de olika LF-bolagen.
Pålle
Tack för tipset men jag har fått en chaufför nu.Hej igen Eva Den här killen i Anderstorp heter Kian Andersson och har tele: 0705 397444 han har även ett företag som heter Trafktjänst.
MVH Dan Ekblom
Tips stäng trådenTack för tipset men jag har fått en chaufför nu.