• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HJÄLP - VÄGGLÖSS.

F

F.d. 53380

Guest
HEJ!
Jag har nu sökt på vårat fina forum utan att hitta något om VÄGGLÖSS.
Jag var nere i Spanien i vintras 5 månader, en månad efter jag kom hem började jag se små svarta kryp i bädden, tog död på dom jag såg med insekts-spray, men dom fortsatte komma tillbaka i än större mängder med tiden som gick, den sista veckan vaknar jag på natten att dom dj........kryllar på mig och min hund, mitt problem är också att jag hyrt ut min bostad i 13 månader, och det dröjer ytterligare en månad innan jag kan flytta tillbaka.
Finns det någon här som vet hur man får bort dessa sömnförstörare.
PS: Jag har ringt Anticimens som kan hjälpa mig, men det skulle kosta 8000kr och det tillåter inte min ekonomi för tillfället.
Mycket tacksam om någon har haft detta problem och vet var man själv kan göra för få bort dessa kryp som suger blod av mig och hunden när vi sover.
Annars ha en fin dag i solen.Ok.....

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: HJÄLP - VÄGGLÖSS.

Om nu tråden är seriöst menad:

Du kommer inte undan att kosta på dig sanering med hjälp av Anticimex. Du får snåla hur du vill för egen del, men det är djurplågeri att utsätta hunden för detta!
Att försöka med diverse insektspreparat är inte endast meningslöst, det förvärrar situationen, se denna seriösa länk: FAQ | Silvandersson

De enda övriga alternativen är att antingen elda upp husbilen med allt innehåll eller att hyra en köldkammare så att allt kyls ner till under -20 i minst tre dygn, men båda alternativen blir sannolikt kostbarare än att anlita Anticimex.

Billigast blir förstås att avliva hunden och invänta vintern och därefter ställa husbilen utan uppvärmning på lämplig plats i norrlands inland när den första längre köldknäppen infaller. Men i väntan på detta: Sälj inga prylar, ta inte med något från bilen under den tid du tvingas bo på annan plats och bjud inte hem gäster.

aake

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: HJÄLP - VÄGGLÖSS.

Trodde att det var någon fortåkande analfabet som ondgjorde sig över alla som kör under hastighetsgränsen igen men det handlade faktiskt om vägglöss och inte väglöss denna gång :D

Toppen