• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HJÄLP!!! Ford eller Fiat i botten.

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Vi har bestämt att vi ska byta bil inför höstresan i oktober så nu vill jag ha Er erfarenhet. Denna vi har nu är Fiat -06 och varit till belåtenhet och har rullat drygt 2400 mil sedan sept 2009.
Tacksam för era erfarenheter.
"linkan" o Kamilla:D

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: HJÄLP!!! Ford eller Fiat i botten.

Bilarna är mer eller mindre likvärdiga. De flesta väljer nog modell på påbyggnaden och får så att säga bilen på köpet.

M

Matts Torebring

Guest

Jag har haft fyra stycken nya Fiat av årsmodellerna 2009, 2003, 2006 och 2010.
Jag har aldrig haft det minsta fel att lasta Fiat för. Tillsammans har de rullat cirka 15 000 mil. Mvh Matts Torebring

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Hej

Har bara haft Fiat på mina 7 husbilar och dessa har jag aldrig haft några bekymmer med. Jag beställde en ny husbil - 2011-års modell och det blev en Fiat 3,0 (självklart):)

Stellplatz

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Vill inte instämma i lovsången över Fiat. Har haft 4 Fiatbilar och har haft problem med samtliga.

Fiatbilar nr:
  1. bromsproblem ( en gammal bil 92-a) inget anmärkningsvärt fel
  2. imoblisern funkade ej med följd 3 månader felsökning på ny bil
  3. bakhjulslager på ny bil byte höger bak, otillräckligt smord enligt verkstad
  4. solinoiden ett år gammal bil köpt begagnad, bränslemätare kass visade vad som helst vanligt fel enligt Bossing.
Fordbil
  1. brist på kontakt mellan gaspedal och motor, ny bil
Tycker att felen på Fiat varit allvarligare kanske beroende på att jag fick omedelbar och kompetent hjäl på Fords verkstad medan Fiatverkstaden jag anlitade var ganska dålig. 3 månaders felsökning!!

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Valet blir inte lättare eftersom FIATS 2,2 liters motor är en FORD motor. FORD tar dock ut mer effekt ur samma motor.

F

F.d. 13449

Guest

Åk och provkör båda bilarna. Måndagsexemplar finns på båda märkena, men ibland kan det vara så att man trivs bättre i den ena bilen. Tycker jag har läst att vissa tycker att Forden är mer "ombonad" i kupén, men allt är en smaksak. Sen färgas man säkert en del av vad man själv valt för bil.

F

F.d. 55451

Guest

Om du tänker på bakhjulsdriven - som fyrbent djur med starka bakben och mest styrning framben - då har Ford kanske ett bättre val. :)
Avhengig av storlek och mer.

Toppen