• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hittar inte färgnummret

F

F.d. 9344

Guest
Fiat Dukato -91. Jag letar efter färgnummret som borde finnas på någon "plåt" det gör det vad jag vet på alla bilar, men var på denna Fiat.
Någon som vet?
Huvudfärgen är vad jag skulle kalla Gräddvit:) Kan det vara till någon ledning för er som kan detta?
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Sv: Hittar inte färgnummret

Jag har också frågat om detta och fick till svar att färgen heter Fiat vit nr. 412
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Hittar inte färgnummret

Tackar tackar för detta. Då kör vi på den:)
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Hittar inte färgnummret

Jag har också frågat om detta och fick till svar att färgen heter Fiat vit nr. 412

Aja aja nej det stämmde inte, ringde till lackfirman (har 3 mil dit) men de sa att FIAT 412 det är en blåmetallick:wideeyed:.

Det blir att köra in med den till lackfirman.
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Sv: Hittar inte färgnummret

Tyvärr fel nr. Jag har fått nya nr. 249 ??? Ett råd är att köpa i Tyskland.
Finns det någon som har koll på detta?
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Hittar inte färgnummret

Det stämde bättre enligt lackfirman:) Nu är det ingen hellackering jag skall göra.
Lite småfix bland annat "putsat till" främre skämkanterna, och byta till samma färg på dessa som hytten i övrigt. Men tack för alla tips:)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen