• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

High Chaparralträffen ros eller ris ?

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025
Sv: High Chaparralträffen ros eller ris ?

Vi vill också passa på att Tacka alla dessa fantastiska personer:msn_flower: som har jobbat med denna träff , ni gjorde det jättebra. Även ett Tack till helikopterkillen, som trots min flygrädsla tog med mig upp i luften, det var en riktig "höjdare" Så här blev min bild jag tog över "oss"

High Chaparall 088.JPG

F

F.d. 50004

Guest

Det var en lyckad träff,trots vädret, elavbrott och helikoptern som dånade över oss, den här träffen vill vi ge er en stort TACK för!!! Flera trevliga människor träffade vi under dessa dagar.
Lena och Hasse

F

F.d. 25011

Guest

Vid årets träff hade många bokat mat (> 750 portioner) och cirka tjugo personer avanmälde sig före den 16 maj enligt inbjudan.

När vi summerade på lördagens förmiddagsmöte visade det sig att det hade blivit fler än 100 portioner mat över från fredagens middag.

I år kommer High Chaparral att efterskänka summan men fortsättningsvis kommer vi att fakturera dem som beställt mat men inte avanmält i tid, jag hoppas att ni har förståelse för detta förfarande.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Vi vill också tacka alla som har jobbat med träffen för ett mycket väl genomfört arrangemang.

Problemen med elen lär nog inte finnas till nästa träff om jag känner grabbarna på Chaparrall rätt. En stor eloge till de som var uppe och jobbade febrilt med att lösa problemet på natten.

En annan positiv överraskning var stollarna, en härlig show som spände över ett stort åldersspann. Inte trodde jag att det fanns sådan talang i klubben!:)

Till nästa år hoppas jag på fint väder, långbord dukat för 1000 personer (hur långt blir det:confused:), och stollarna på scen.

/Per

F

F.d. 55368

Guest

:msn_deadflower::bye:Ett stort fång rosor till er. Min katt Harley fick sin underhållning ochså. Han ägnade sig åt flygspaning på helikoptern som landad snett över vägen. Han trodde nog att det var en jättefluga. Harley Ängel och jag tackar för en trevlig helg och kommer igen nästa år. En hälsning till alla (5) katter och hjulfolk i bil 79.

F

F.d. 25011

Guest

Sätt gärna ett kryss i kalendern helgen den 27 november 2010 för då planerar Husbilsklubben.se ett Husbilsjulbord tillsammans med High Chaparral, mer information kommer i närtid.

Min fru Lena och jag avnjöt julbord på High Chaparral i början av december 2009 och det var något helt fantastiskt (eller i hästväg med tanke på platsen). Jag har ätit ett stort antal julbord både i tjänsten och privat men de tidigare avnjutna kan "slänga sig i väggen" jämfört med det vi avnjöt på High Chaparral.

Som planeringen ser ut nu så tror jag att vi kan få till ett mycket bra arrangemang såväl för dem som har husbilen påställd som dem för dem som har ställt av husbilen.

Planen nu är att göra Husbilsdagarna i slutet av maj och Husbilsjulbordet i slutet av november till årligen återkommande evenemang i ett samarbete mellan High Chaparral och Husbilsklubben.se.

Samtliga husbilsklubbar i Norden kommer att inbjudas till träffarna.

Senast redigerad av en moderator:

Annica & Gert

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2116
Medlemskap
2025

Vi var på vår första husbilsträff med HBK. Har varit på en del husvagnsträffar med M på sin tid. Detta var en mycket trevlig träff och vida överstigande M träffarna. Vi återkommer på fler träffar. Tack alla ni som gjorde träffen så trevlig för allt jobb ni har lagt ner för samordningen. Stollarna var en trevlig överraskning spelade en dansbar musik som alla tror jag kunde tillgodogöra sig.:music-icon:

blomba

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
3796
Medlemskap
2025

Då det var många barn anmälda kanske det skulle finnas en "barnmeny",vi hade bokat 2 vuxna och 2 barn, 8 och 5 år, fick ut 4 matbiljätter, dom gick åt på fredagkvällen, kanske lite dyrt för barn som inte äter så mycket, så på lördagkväll blev det hamburgare i husbilen. Annars var det ROS
/blomba

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Nästa år kommer det att finnas en barnmeny att beställa, hamburgertallrik eller korv med mos tillexempel.
Detta var något vi helt enkelt glömde bort för att vara ärlig,men detta rättar vi till inför nästa års träff.
:)

F

F.d. 25023

Guest

Hej igen!

Nu efteråt har vi förstått att vi missat vänner som har varit på samma fina och trevliga möte....

Skulle man kunna sätta upp en tavla eller två med namn på de deltagande i alfabetisk ordning någonstans på området. (jag förstår att kopiera listan till alla skulle kosta alldeles för mycket i pengar och besvär). HBK eller annan "alias" är inte alltid tillräckligt, och är lite jobbigt att översätta till namn.

Då kan man se efter vilka som finns med på mötet enkelt.

hälsning
jyrki

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Leif hade ju listor över alla anmälda detta året så det kan vi nog fixa så att det finns anslaget vid anmälan tillexempel,eller vad säger du Leif ?

J

Jarn

Guest

För att förbättra det ytterligare så kanske man kan förstora upp deltagarlistorna på någon tavla, sen kan ju de som vill, fylla i numret på den campingruta man står på, så hittar man de man söker mycket lättare.

Håller också med tidigare skribenter att ett speciellt område för utställare vore kanon. Då hittar man vad man söker lätt.

T.ex. missade jag själv Anita & Jyrki, som jag gärna skulle vilja träffa och prata resor med.

På ett sådant utställningsområde kanske man också skulle kunna bjuda in andra externa tillbehörsfirmor, t.ex. KAMA, JR, Bossings och allt vad de nu heter. De kunde ju då betala någon form av sponsor pengar till någon aktivitet på träffen?

Toppen