• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

High Chaparralträffen ros eller ris ?

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Så var det hela över för detta året och det har varit fantastiskt kul att få träffa så många av er som man bara läst om på forumet.
Det blev en del bekymmer under denna första jätteträff,störst problem hade vi med elen som slogs ut vid ett par tillfälle pga överbelastning.
Det kyliga vädret gjorde att elförbrukningen var väldigt hög stundtals och vi har faktiskt aldrig varit med om liknande problem tidigare, 250 ampere säkringar smälte som om de vore gjorda av plast.
Vi hyrde direkt in ett elverk av modell jättestort,vi vet att några av er trots detta inte fick någon el pga att vi fortfarande låg i underkant med eltillgången.
Vi gjorde vad vi kunde men lyckades inte till 100%, av detta har vi tagit lärdom och kommer att vara förberedda på ett bättre vis nästa år.
Det blev också strul med biljetterna till maten på lördagen då våran eventansvarige beslöt att dra ned från 3 till 2 matplatser med alldeles för kort varsel vilket resulterade i att många inte hade fått denna info när det var dags att äta.
För detta vill jag be om ursäkt från High Chaparrals sida eftersom jag vet att en del av er som blev drabbade av detta strul med all rätt var ganska irriterade, felet var att vi hade planerat för att äta utomhus men vädret gjorde att detta inte var möjligt.
På mötet i Torsdags kväll kl.20.00 beslöt vi att flytta in inomhus istället,problemet är att vi inte får in 1100 personer på ett ställe,därför blev det på 3 restauranger vi åt.
Alla matbiljetter och infoblad gjordes under natten till fredag för att vara klara till 08.00 när incheckningen började,efter fredagen såg vi att det skulle räcka med 2 restauranger på lördagen men tyvärr kom infon upp för sent.
Nästa år vet vi bättre hur vi ska lägga upp det hela men jag tror och hoppas att de flesta av er åkte hem med ett leende på läpparna.
Till sist vill jag från High Chaparrals sida rikta ett stort tack till alla er som var på träffen, det var väldigt skoj att ha alla er husbilsåkare hos oss och vi hoppas att få se er nästa år också, då kommer vi att ha vässat arrangemanget till ett ännu bättre.
Lämna gärna en kommentar om det var något som ni tyckte var bra eller dåligt så ska vi ha det i åtanke till nästa års träff som blir 27-29/5 2011

Ha en underbar sommar.
Hälsningar Jeepkungen :)

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025
Sv: High Chaparralträffen ros eller ris ?

En trevlig träff tyckte vi det var. Vädret är det som är svårast att styra över. Det som irriterade de flesta var nog helikoptern som dånade över campingen i stort sett hela lördagen. Den kunde kanske varit lite längre ifrån campingen. Men tack till er alla som lagt ner ett stort jobb på arrangemanget.

Bernt

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi hade det verkligen mycket trevligt. Hasse åkte med i helikoptern en tur och han njöt av varje sekund. Vi stördes inte av helikoptern eller av det jättestora elverket som stod i närheten av där vi hade parkerat. Vi var så glada över att vi fick el igen. Det gjorde ni bra. Vi vill passa på att tacka alla för det fantastiska jobb som ni gjorde i helgen för att vi skulle få en bekymmersfri helg med god mat och fantastisk underhållning.

Varmt tack ifrån
Eva & Hasse
och Zacko

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Ros, ros, ros
Trots många fler bilar än anmält och trots kallt väder fixade ni till det till slut. Jag är djupt imponerad. Sen fick jag testat mitt ICE.NET (utan extern antenn) och det var dubbelt så snabbt som Telias 3G. Frugan gillade inte helikoptern men det blev fina bilder. Maten var kanon. Det är väldigt nyttigt med den erfarenhetsutbytet det blir när vi träffas såhär. Nästa gång vi är med är hemma hos Ragges i september .........

F

F.d. 50982

Guest

En hel famn av ROSOR i alla granna färger som finns till ER som ordnat denna träff:applaus:
Det har varit en toppenhelg, trots att vädergudarna inte riktigt ville vara med oss...
Vi bodde ganska nära elverket men vad gjorde det, lite muller, vi fick ju el och värme.
Tusen tack och hoppas vi ses nästa år igen

F

F.d. 7044

Guest

Som nya medlemmar och första träffen måste vi säga att det var mycket lyckat, förrutom alla arrangörer vill vi även rikta ett stort tack till Mojfen & Karianne för att ni "tog hand om" oss nykomlingar :confused:

Vi ses på vägarna och defenitivt nästa år på High Chaparral:)

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Som nya medlemmar och första träffen måste vi säga att det var mycket lyckat.
Tack till Lasse & Lotta som tog hand om oss nykommlingar.

Vi ses på vägarna och defenitivt nästa år på High Chaparral:)

Malin & Stefan

F

F.d. 50036

Guest

Tack till alla er som arbetade med träffen...

Har två ideér till nästa års träff: 1-Några fler utställare, det var trevligt med Ledkungen men det hade funnits utrymmer för flera. 2-Varför inte en tipspromenad med lite kul priser det hade medfört ytterligare en samling med tillfälle för lite information om klubben, lite skoj och prisutdelning. :)

Hälsningar Torbjörn, Annica o Viktor

F

F.d. 53086

Guest

Trevlig träff med många nya möten och samtal så jag hoppas kunna deltaga även nästa gång!
Orkestern "Stollarna" gjorde det extra kul att dansa!
Jag uppskattade också den handlingskraftiga åtgärden att hyra in dieselelverket för att lösa elproblemet.
För de som ville spendera mycket tid inne på själva High Chapparal så vore det mer behållning om hela anläggningen var igång som exempelvis indian och mexicodelarna.
Riset i detta sammanhang blir det obetänksamma helikopterflygandet som tyvärr inte bara störde, utan att det var även onödigt riskfyllt med att flyga så lågt just över tätt parkerade fordon med mycket folk runt om. Det fanns inte många sekunder att korrigera något eventuellt förar/tekniskt fel om olyckan skulle vara framme. Det har ju som bekant tyvärr hänt förr vid flyguppvisningar och annat lekflygande runt om i Världen.
Tack till alla ideellt arbetande HBK medlemmar och personal på hela anläggningen för positivt bemötande och välkomnande.

Lycka till med finslipandet till nästa tillfälle! :yes:

Hälsningar Janne

F

F.d. 25023

Guest

Jättetack!

Fint möte och trevliga husbilister & mötesanordnare.

Tips för nästa år: Lägg alla vi företagare/utställare ihop ungefär på samma ställe
någonstans på området, så har alla lättare att hitta oss....

Syns igen nästa år!
anita&jyrki

F

F.d. 2692

Guest

Med lite insyn i förberedelserna, utan att gjort ett handtag själv, måste jag ge er alla en eloge. Har inget att klaga på, förutom att gasolen tog slut natten mellan lördag söndag (på natten igen), kanske inget som jag ska lasta er för.

Vädret var sådär, men kunde varit mycket sämre.

Maten var i min smak, i synnerhet på lördagen. Stollarna gjorde vad dom kunde för att lårbenshalsarna skulle få sitt. Även en sådan odansant människa som mig kunde inte motstå att slita på dansgolvet, bra jobbat.

Anita&Jyrkis ide om utställare känns bra.

F

F.d. 25011

Guest

Tack alla för att ni hjälpt till att genomföra en lyckad träff.

Jag är mycket tacksam för tipps och idéer inför nästa års träff så att vi kan göra den ännu bättre.

Det kom fram ett antal Norrmän till mig i lördags och undrade om det redan då gick att anmäla sig till träffen 2011.

F

F.d. 1825

Guest

Även vi vill tacka för en mycket trevlig helg på High Chaparall:yes:Både barn och vuxna hade jättetrevligt och vi vill ge köket en stor extra ros för de kunde hjälpa till att fixa special kost även om vi inte hade beställt mat i förväg ( detta är inte det lättaste att ordna). Lördagskvällens underhållare "Stollarna" var helt underbara och spelade mycket bra musik som vi svängde våra lurviga till:D.
Så tack till er som arrangerade denna träff vi kommer förhoppningsvis nästa år också.
Familjen Persson

F

F.d. 2453

Guest

Detta va min första så kallade träff, och jag måste säga att det är imponerande av alla som gjort denna träff möjlig.

Däremot måste jag ta upp en sak som säkert fler än mig stötte på:
Jag har en son på 3,5 år, och det fanns ingen möjlighet att han skulle
få i sig den starkt kryddade maten som serverades båda kvällarna, värst
va fredags kvällen. Ingen alternativ mat fanns.
Men den underbara personalen på resturangen ordnande en hamburgare
för den avgiften som även min son fått betala.
Avgiften för barn bör vara lägre, min son på 3,5år betalade precis lika mycket som alla andra, det är inte rimligt.
Han dricker inte öl el vin än på 14år hoppas jag, och det gick inte att byta det mot en vanlig cola. Om det va klubben eller High som bestämt detta
vet jag inte, men absolut en dålig inställning.

Tips: Tänk på att det finns barn familjer som oxå är husbils ägare,
för att locka denna kategori bör även våra små vänner ha en möjlighet
till en alternativ meny och aktivitets möjlighet på träffar.

Under aktivitets möjligheten på denna träff va det absolut inga problem,
vi va på ett mycket bra ställe där vi alla kunde vara barn en stund.

/Jörgen 40år & Hampus 3,5år
Tack till mina underbara föräldrar som fanns med o gjorde helgen underbar.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1074

Guest

Först ett tack till alla som arragerade träffen förstår att det ligger mycket arbete bakom en så stor träff, men som sagt så lite finslipning till nästa år.

Och Tack vår son och barnbarn för att Ni finns.

F

F.d. 52957

Guest

TACK till er som ordnade träffen de blev en mycket trevlig helg trots att vädret inte var de bästa man kan önska sig! Men nya bekantskaper är alltid roligt. Men saknade kanske ett kansli dit man kunde vända sig om man hade problem eller ville ha mer information?
Trevlig husbilssommar:) Yvonne & Olle

F

F.d. 25011

Guest

Om ni tittar vem som står som ansvarig för träffen så går det alltid att kontakta den ansvarige.

När det gäller träffar på High Chaparral är det jag och mig når ni på 073 437 21 83.

Toppen