• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

High Chaparralträffarna

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Då styrelsen i HBK tagit ett beslut om att man inte längre vill vara samarbetspartner under Hjulbordsträffen i December och Husbilsdagarna i Maj kommer High Chaparral nu att driva vidare dessa träffar i egen regi.
Jag kommer givetvis att lägga upp träffarna här på sidan då det som det ser ut nu kommer att vara jag och 2 andra HBKmedlemmar som kommer att vara träffansvariga.
I början av veckan kommer vi och ledningen på High Chaparral att ha ett möte där vi kommer att diskutera upplägget för hur träffarna ska utvecklas i framtiden, vår ambition är att kunna få dit ännu mera branschutställare som kan sälja och visa upp sina varor undet träffen i Maj.
Redan under kommande vecka hoppas jag på att vi kommer att kunna lägga ut inbjudan till Hjulbordsträffen som kommer att vara den 2/12-4/12.
Från High Chaparrals sida hoppas vi givetvis att ni vill besöka våra träffar även framöver eftersom vi tycker att det är ett trevligt arrangemang med många härliga människor på plats.
Avslutningsvis vill vi från High Chaparral tacka klubben för det samarbete vi haft under 2 år och som har fungerat kanonbra, stort tack även till ni funktionärer som har gjort ett jättefint jobb under träffarna.
Vänliga hälsningar Jeepkungen ( Nalle )

F

F.d. 2692

Guest
Sv: High Chaparralträffarna

För att inga missuppfattningar ska ske vill jag ge en liten förklaring till styrelsens motivering.

Naturligtvis har vi inget mot träffarna på HC, tvärtom, dom är kanon och har genomförts på ett elegant sätt. Vad vi gjort är ett principbeslut som bygger på att vi inte ska blanda oss in i träffarna. Detta för att inte komma i en ohållbar situation där vi ska taga ställning till vilka träffar som vi ska vara engagerade i. Vi har idag många träffar som medlemmar ordnar som är väldigt välbesökta. För att inte behöva göra någon skillnad på dessa träffar, med risk för intressekonflikter är det bättre att inte vara delaktig i någon.

Efter samtal med Nalle är vi överens om att det kommer inte att bli någon skillnad på träffen i sig. Och som Nalle redan skrivit hjälper vi som medlemmar naturligtvis till med den hjälp som han behöver i form av funktionärer och dylikt. Alltså ingen skillnad från tidigare.

Som medlem ser jag framåt att få deltaga på både julbord och husbilsdagarna, har varit med på alla hittills och det finns ingen anledning på att ändra på detta.

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Instämmer med Janne, det finns ingen som helst konflikt som lett fram till detta beslut från klubbens sida.
En fördel för oss på High Chaparral är att vi nu kan marknadsföra träffen på ett annat sätt gentemot andra klubbar också, många som inte är HBK medlemmar har felaktigt trott att träffen varit en ren klubbträff för HBK.
Jag har redan fått erbjudande från flera av er som ställt upp som funktionärer på de tidigare träffarna att ni gärna ställer upp igen, stort tack för detta.
Vi kommer efter veckans möte att komma med mer information till er om hur upplägget kommer att se ut.
Hälsningar Nalle

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Det beror på hur många störtningar jag upplevt fram tills dess, förhoppningsvis har jag sparat in en del efter helgens träning på simulatorn ha ha.
Tack för övningsflygningen :).

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Hej på er.
I torsdags hade vi möte på HC angående träffarna, det var jag, Leif-17, Mats (cityliner) och Björn (campingchef) och Kent Erlandsson Vd som träffades.
Vi har nu spikat datum för träffarna som ska genomföras.
Hjulbordsträffen blir 2-4/12 med samma upplägg som förra året, vi kommer att använda vårt museum som mötesplats under träffen och där kommer också incheckning att ske.
På fredagskvällen blir det ett besök i våran fina lilla kyrka där vi kan se fram emot ett framträdande från kyrkokören med lite julsånger och förhoppningsvis även ett framträdande av min vän Thomas som höll ett tal förra året.
På lördag em träffas vi i museet för lite glögg och pepparkaka och mysigt umgänge för att sedan på kvällen avnjuta vårt formidabla julbord på restaurangen.
Det vi väntar på nu är att datakonsulten HC anlitar ska fixa upp registreringssidan som anmälningarna ska ske till, detta bör vara klart under kommande vecka.
När vi lägger upp inbjudan här på HBK kommer det att fungera så att ni klickar på en länk för att kunna fylla i era uppgifter på ett anm.formulär och sedan klickar ni på skicka och så hamnar anmälan hos HC.
Vi kommer även att lägga upp här på sidan vilka bilar från HBK som anmält sig så att ni kan se vilka klubbmedlemmar som kommer att deltaga.
För er som inte använder era bilar på vintern erbjuder vi att få hyra 6-bäddsstuga med dusch och toalett för det facila priset av 500 kronor så att även ni kan deltaga på vår träff.
Priset gäller per stuga och inte per person så är ni 4 som delar på en stuga bor ni alltså för 125 kronor per person och natt.
Vi hoppas på att få se många av er där, träffen var väldigt uppskattad förra året av de som deltog.
Återkommer så snart länken till anmälan är fixad.
Hälsningar Jeepkungen ( Nalle )

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Husbilsdagarna kommer att genomföras 25-27/5 2012, och vi har genomfört en del förändringar.
Vi höjer träffavg. med 100 kronor och då ingår entreavg. till nöjesparken under hela träffen, så billigt har ni nog aldrig kommit in på HC :wink:.
Vi planerar även att hålla tillbehörsmässan inne på westerngatan för att få lite trevlig miljö för våra utställare, en hel del återstår att planera för denna träff men tänkte jag skulle delge er vad vi funderat fram så här långt.
Vår ambition är att detta ska bli en av sveriges största husbilsträffar och jag kommer fortlöpande att ge er info om vad som händer, men först kommer vi i planeringsgruppen att lägga krutet på Hjulbordsträffen och sedan tar vi oss an Husbilsdagarna.
Har ni klubbvänner funderingar över vad vi skulle kunna tillföra för att utveckla träffen till att bli ännu bättre får ni hemskt gärna skriva om det här så kommer vi i planeringsgruppen att ta era synpunkter i beaktande.

Senast ändrad:
Toppen