• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemsidan

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Hemsidan fungerar mycket bra och ni som jobbar med den skall ha all heder för det!
Jag funderar på en, kanske onödig, finess.
Vid varje husbilsplats skulle det finnas en knapp "har varit här" så att vi fick samma funktion som "tack" under inläggen.
På så vis kunde man se hur mycket de upplagda husbilsplatserna användes.
Kanske ogenomförbart eller inte önskvärt men jag för fram tanken i alla fall.
/Nisse

Lenoinga

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
Sv: Hemsidan

Bra hemsida: Tack för den! Eftersom "Nisse" nu skriver om tillägg i "Husbilsplatser", vill jag haka på här. Skulle vara bra om "avgift" också kunde vara med. Ibland är det gratis och ibland kostar det, och det skulle vara bra att veta på förhand. Vi är nya i klubben, men har kört Nordic i 10 år i år. Oj, vad tiden går....

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är mycket svårt att hålla uppgifter om priser uppdaterade, de varierar år från år.

Utgå ifrån att offentliga husbilsplatser ofta är avgiftbelagda, särskilt i Tyskland. Avgifterna varierar från ett par Euro till 20 Euro och ibland även beroende av tiden på året.

E

Ebear

Guest

Går det att på ett enkelt sätt betygsätta husbilsplatsen? Tänker på tre alternativrutor som man enkelt kan kryssa i med ex betyg- 1=dåligt 2= okej 3=bra inkl påfyllning vatten, tömning gråvatten etc...
Vi är lite fega när det gäller att fricampa..

Lenoinga

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021

Njaaa; Vi har bilat ner till södra Spanien via Tyskland och Frankrike, och stannat varje natt på fina "ställplatser". Vi har faktiskt bara övernattat 1 gång på en avgiftsbelagd sådan - alla andra var gratis. Utgifter blir det ju ändå, så det är skönt att kunna spara in där man kan.... (Jag menade nog, att man kan skriva om det är gratisplatser .... jag förstår också att priserna kan ändras år från år och även lite beroende av säsong)

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

Hej Eva och Börje!

Jag tror att iden med att betygsätta en ställplats / husbilsplats är bra. Men väldigt svår att
genomföra på ett bra sätt. Man "betygsätter" ju i egna ögon och upplevelser. Varför det kan upplevas helt olika. Det som är bra för mig är kanske inte bra för dig o.s.v.

För övrigt så testa och fricampa. I våra "ögon" fungerar det alldeles utmärkt. Har aldrig haft problem
med det.

/ Frank

Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

....Vid varje husbilsplats skulle det finnas en knapp "har varit här" så att vi fick samma funktion som "tack" under inläggen.
På så vis kunde man se hur mycket de upplagda husbilsplatserna användes.
Kanske ogenomförbart eller inte önskvärt men jag för fram tanken i alla fall.
/Nisse

Nu finns det en knapp BESÖKT vid varje Husbilsplats.
Trycker man på den så fungerar det likadant som med Tack förutom Datum.

Var vänliga använd detta bara om ni verkligen har varit på platsen så kan vi med tiden få lite underlag. Råkar ni trycka fel så kan ni ta bort ert besök.

Vill ni testa hur det fungerar gör ni det i Testforum.

Toppen