• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hemlös?

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025
Ja nu är det då så att.. hur blir det? Vi har nu bestämt oss för att lämna vår trygghet här på Mälarcampingen. Vi kände när räkningen inför sommaren skulle betalas...hmm 9900 kronor för en sommar när vi egentligen INTE vill vara i Västerås men som det är så måste vi ju dit/hit för att klippa gräs och hålla snyggt och det enda vi vill på vårt sommarlov är ju att åka och inte dit vi ska utan dit vi vill, rätt eller fel men vårt beslut vart att nej vi lämnar Västerås och ja vi kan kanske komma tillbaks till vintern om vi vill och ja det är faktiskt 9 mil till jobbet, vill vi det. Just nu så står vi alltså med tusen frågor hur kommer framtiden att se ut? Vi vet inte är det nån som har en idé??

M

mikkis

Guest
Sv: Hemlös?

hej
varför inte göra som vi har gjort?
Jag har en bekant som äger industrifastigheter. där iordningställde jag en husbils parkering.Grävde ner vatten,avlopp och el. i en av fastigheterna har vi tillgång till dusch,tvättmaskiner och toalett,
Vi betalar ca 5000/år med alla dessa bekvämligheter. ja det ingår även 2 st personbils parkeringar.

Utsikten vi har är fantastisk. vi har säve ån utanför husbils dörren där det simmar bland annat bäver. På "vår" tomt har vi rådjur,grävling,räv,änder ett duv par samt massor med andra fågel arter.
med personbil tar det oss ca 10 minuter till centrala Göteborg,
Vi saknar inget här.... vi står bra

Har ni inte någon bekant eller dyl, som har någon mark eller liknande där ni kan ställa er ? det finns ju massor med såna här sällen i Göteborgs området. bara att forska lite.
Lycka till

Mikkis

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Som Mikkis..

I de banorna har jag funderat, även ringt några industri-"kandidater" för liknande upplägg.

Säveån är som sagt fantastisk i princip från Lerum till Gbg, finns förhoppningsvis
liknande möjligheter även i Västeråstrakten!

Vi rekar denna säsongen, el. rättare sagt... Smyger oss närmare det mobila boendet.
För vår del är även en skogstomt, gammalt ruckel, (gård) av intresse.
Där man kan bygga en trevlig stuga att docka sitt mobila boende mot.
Sol & Vindkraft m.m. som gör än så gott det nu går, självförsörjande.

Pengar är till för att Leva upp, räkningar är överflödig... :msn_wink:
Karin/Erik, lycka till med vad den än månne bli!

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Som Mikkis..

I de banorna har jag funderat, även ringt några industri-"kandidater" för liknande upplägg.

Säveån är som sagt fantastisk i princip från Lerum till Gbg, finns förhoppningsvis
liknande möjligheter även i Västeråstrakten!

Vi rekar denna säsongen, el. rättare sagt... Smyger oss närmare det mobila boendet.
För vår del är även en skogstomt, gammalt ruckel, (gård) av intresse.
Där man kan bygga en trevlig stuga att docka sitt mobila boende mot.
Sol & Vindkraft m.m. som gör än så gott det nu går, självförsörjande.

Pengar är till för att Leva upp, räkningar är överflödig... :msn_wink:
Karin/Erik, lycka till med vad den än månne bli!

Jag köpe för några år sedan en begagnad villavagn 13,5 x 3,60 meter som jag gjorde om till året runt bruk jag behöll hjulen på för då behövs inget bygglov och det blir ingen fastighets skatt. Sen har det även blivit en liten frigebod på 15 kvm och en stor alltan där jag kan docka till husbilen.

Allt detta har jag placerat på en hörna på tomten som jag styckat av nu låter detta kanske konstigt men till saken hör att min tomt är på 45 000 kvm så det är en bit till boningshuset som på sikt kommer att säljas.

/ Claes

Senast ändrad:
Toppen